YIT RAKENTAA ATRIAN UUDEN TUOTANTOLAITOKSEN PIETARIIN

LEHDISTÖTIEDOTE  22.12.2006  KLO 11.30

YIT RAKENTAA ATRIAN UUDEN TUOTANTOLAITOKSEN PIETARIIN

YIT:n ja Atrian Pietarissa toimivat tytäryhtiöt OOO Atria Group ja ZAO YIT Lentek ovat allekirjoittaneet sopimuksen Atrian uuden lihavalmistetehtaan ja logistiikkakeskuksen rakentamisesta YIT:n tontille Pietarin kansainvälisen Pulkovon lentokentän läheisyyteen Gorelovoon. Hankkeen kokonaisarvo Atrialle siirtyvine tontteineen on noin 53 milj. euroa.

Tuotantolaitoksen rakentaminen aloitetaan välittömästi ja se on tarkoitus ottaa käyttöön vuoden 2008 lopulla.

YIT omistaa Gorelovossa, 19 kilometrin päässä Pietarin keskustasta, 96,5 hehtaarin laajuisen alueen, jolle toteutetaan lähivuosien aikana teollisuus- ja logistiikkakohteita kiinteistökehityshankkeina.

Atria on tänään julkaissut tuotantolaitoksen rakentamista koskevan lehdistötiedotteen, joka löytyy osoitteesta www.atria.fi.

Lisätietoja antavat: Peter Forssell, Kiinteistökehitysjohtaja, ZAO YIT Lentek, 040 532 2273, peter.forssell@yit.fi Timo Lehmus, kansainvälisen toiminnan johtaja, YIT Rakennus Oy, 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on pohjoismainen palveluyritys, joka tarjoaa palveluita kiinteistö- ja rakennusalalle sekä teollisuuteen ja tietoliikenteeseen Pohjoismaissa, Baltian maissa ja Venäjällä. ZAO YIT Lentek on YIT Rakennus Oy:n Pietarissa toimiva tytäryhtiö, joka toteuttaa sekä omarahoitteisia asuin- ja toimitilakohteita että urakointihankkeita. Yrityksen palveluksessa on noin 800 henkeä.