YIT rakentaa IKEA-tavaratalon Vilnaan Liettuaan

SIJOITTAJAUUTINEN            4.7.2012 klo 11.00

YIT rakentaa IKEA-tavaratalon Vilnaan Liettuaan

YIT Kausta, YIT Rakennuksen liettualainen tytäryhtiö, on aloittanut IKEA-tavaratalon rakennustyöt Vilnassa, Liettuassa. Tontti sijaitsee Vilnan lentokentän läheisyydessä. Sopimuksen arvo on runsaat 15 miljoonaa euroa, ja suunnitelmien mukaan kohde valmistuu kesällä 2013. Tavaratalon kokonaispinta-ala on noin 26 000 m2. IKEAN franchising-yrittäjänä Liettuassa toimiva UAB FELIT valitsi rakennusyhtiön urakkakilpailun avulla.

– Meille tämän projektin puitteissa osoitettu luottamus on erittäin tärkeää. Kun pyritään houkuttelemaan investointeja Liettuaan, on erittäin tärkeää, että IKEA:n kaltainen tunnettu tuotemerkki laajentaa toimintansa maahamme, sanoo YIT Kaustan toimitusjohtaja Kęstutis Vanagas.

Lisätietoja:
Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, Kansainväliset rakentamispalvelut, +358 400 617 807, tom.sandvik@yit.fi
Kestutis Vanagas, toimitusjohtaja, YIT Kausta, +370 37 452 348, kestutis.vanagas@yit.lt

YIT Oyj

Kristina Broman
Vt. viestintäjohtaja

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi, www.yitgroup.com, www.yit.ru

AB YIT Kausta on yksi Liettuan suurimmista rakennus- ja kiinteistökehitysyhtiöistä. Se rakentaa, saneeraa ja korjaa erilaisia toimitiloja. Lisäksi YIT harjoittaa Liettuassa omaperustaista asuntorakentamista vastaten kohteistaan hankesuunnittelusta aina myyntiin asti. Yhtiöllä on laaja kokemus hallintorakennusten, julkisten rakennusten, kaupan alan ja teollisuuden rakennusten sekä ympäristökohteiden ja asuintalojen rakentamisesta. Kausta on toiminut Liettuassa vuodesta 1966, ja osana YIT-konsernia vuodesta 1999.