YIT rakentaa kuusi kerrostaloa ICECAPITALille pääkaupunkiseudulle

YIT OYJ                      SIJOITTAJAUUTINEN                                 23.12.2013 klo 11:00

YIT rakentaa kuusi kerrostaloa ICECAPITALille pääkaupunkiseudulle

YIT ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky ovat allekirjoittaneet sopimuksen kuuden vapaarahoitteisen sijoituskohteen rakentamisesta pääkaupunkiseudulle. Kohteisiin valmistuu yhteensä yli 300 asuinhuoneistoa. Sopimuksen arvo on noin 64 miljoonaa euroa. Rakennustyöt käynnistyvät vuoden 2014 aikana. Nyt solmittu kauppa on jatkoa aiemmin tänä vuonna tehdylle sopimukselle, joka sisälsi kahden kohteen ja 90 asunnon myynnin arvoltaan 16 miljoonaa euroa.

”Nyt solmittu kauppa tuo helpotusta asuntopulaan pääkaupunkiseudulla. Pääsemme myös rakentamaan kysyntää vastaavia pieniä ja keskikokoisia asuntoja ja tarjoamaan työpaikkoja rakennusalalle”, kertoo liiketoimintaryhmän johtaja Harri Isoviita YIT:stä.

”YIT:n kanssa tehty sopimus jatkaa yhtiöidemme välistä pitkäaikaista yhteistyötä, jolla uusin rahastomme toteuttaa sijoitusstrategian mukaiset asuntoinvestoinnit pääkaupunkiseudulla”, toimitusjohtaja Wisa Majamaa ICECAPITALista toteaa.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy,
puh. 040 553 3833,
harri.isoviita@yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2012 liikevaihtomme oli noin 2 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi.

ICECAPITAL on riippumaton pohjoismainen konserni, jonka liiketoimintoihin kuuluvat investointipankki ja pääomarahastot. ICECAPITAL-konsernissa työskentelee noin 20 alan ammattilaista Suomessa. ICECAPITAL-konsernin emoyhtiö, ICECAPITAL Pankkiiriliike Oy on perustettu vuonna 1999 ja pääomarahasto liiketoiminta aloitettu vuonna 2006. ICECAPITALin kolmas asuntoihin suomalaisissa kasvukeskuksissa sijoittava kiinteistöpääomarahasto ICECAPITAL Housing Fund III Ky aloitti toimintansa vuonna 2012. Rahaston sijoitettava kokonaispääoma on noin 400 miljoonaa euroa.