YIT rakentaa opiskelija-asuntoja Tampereelle

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Tampereen Opiskelija-asuntosäätiö TOAS:n kanssa 73 vuokra-asunnon rakentamisesta Tampereen Hervantaan. Rakentaminen käynnistyy syyskuussa ja asunnot valmistuvat lokakuussa 2015.

Rakennettavat asunnot ovat pieniä yksiöitä ja kaksioita, joiden keskipinta-ala on noin 35 m2.
Lisäksi kiinteistöön tulee reilun 300 m2 suuruinen liiketila lähikaupalle. Kohde sijaitsee keskeisellä paikalla aivan Hervannan valtatien tuntumassa. YIT on jo aiemmin toteuttanut 130 opiskelija-asuntoa TOAS:lle samaan kortteliin.

Samassa yhteydessä YIT ja TOAS allekirjoittivat esisopimuksen Tampereen Kalevaan keväällä toteutettavasta noin 60 asunnon kohteesta. Näiden lisäksi YIT rakentaa parhaillaan TOAS:lle Tampellan alueelle 172 huoneiston opiskelijahotellia.

”TOAS ja YIT ovat tehneet jo pitkään yhteistyötä Tampereella.  Suunnitelmallisen yhteistyön tuloksena YIT on rakentanut yli 1000 asuntoa TOAS:lle Tampereella hyvillä paikoilla oleville YIT:n tonteille”, aluejohtaja Ilkka Kääriäinen sanoo.

Lisätietoa

Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5953, ilkka.kaariainen@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Avainsanat: