YIT rakentaa opiskelija-asuntoja Tampereelle

SIJOITTAJAUUTINEN                                  30.4.2015 KLO 13.00

YIT rakentaa opiskelija-asuntoja Tampereelle

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Tampereen Opiskelija-asuntosäätiö TOAS:n kanssa noin 80 vuokra-asunnon rakentamisesta Tampereen Kalevaan. Hankkeen arvo on noin 10 miljoonaa euroa, ja se toteutetaan YIT:n hallinnoimalle tontille YIT:n suunnitelmien mukaisesti. Rakentaminen käynnistyy välittömästi ja hanke valmistuu elokuussa 2016.

Rakennettavat asunnot ovat pieniä yksiöitä ja kaksioita, joiden lisäksi kiinteistöön tulee noin 260 neliömetriä liiketilaa. Nyt käynnistetyn hankkeen lisäksi YIT:llä on rakenteilla TOAS:lle opiskelijahotelli Tampellan alueelle sekä kerrostalo Hervantaan.

”TOAS ja YIT ovat tehneet pitkään yhteistyötä Tampereella. Suunnitelmallisen yhteistyön tuloksena YIT on rakentanut yli 1 000 asuntoa TOAS:lle Tampereelle hyvillä paikoilla oleville YIT:n tonteille” aluejohtaja Ilkka Kääriäinen sanoo.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. +358 50 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5953, ilkka.kaariainen@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi