YIT rakentaa palvelutalon Kirkkonummen Masalaan

YIT on allekirjoittanut kauppasopimuksen Yrjö ja Hanna -säätiön kanssa palvelutalon rakentamisesta Kirkkonummen Masalaan. Sopimuksen arvo on noin 11 miljoonaa euroa. Palvelutalo sisältää 40 palveluvuokra-asuntoa sekä kaksi ryhmäkotia, joissa on yhteensä 30 asuntoa. Kohteen rakentaminen alkaa marraskuun lopussa, ja palvelutalo valmistuu maaliskuussa 2015.

Yrjö ja Hanna – säätiö tukee vanhusten, vammaisten ja muiden päivittäisissä toiminnoissa apua tarvitsevien hyvinvointia. Säätiöllä on 11 paikkakunnalla ympäri Suomea Yrjö ja Hanna Koteja, joissa asukkaille tarjotaan asumis- ja hoivapalveluja.

Nyt rakennettava palvelutalo sijaitsee viihtyisällä Ratavallin alueella, joka on YIT:n kehittämä uusi asuntoalue Kirkkonummen Masalassa. Ratavalliin on suunnitteilla monipuolista asumista. YIT:llä on rakenteilla siellä kolme kohdetta, ja kaikkiaan alueelle on tulossa yhteensä 10 kohdetta.

”Uusi luonnonläheinen Ratavallin asuinalue sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien äärellä. Palvelutalo tulee lisäämään entisestään alueen monipuolista asuntotarjontaa ja palveluita, joita myös muiden asuntoyhtiöiden tulevat asukkaat voivat hyödyntää”, kertoo liiketoimintaryhmän johtaja Harri Isoviita YIT:ltä.

Havainnekuva Kiinteistö Oy Kirkkonummen Valkokulta – palvelutalosta

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, asuntorakentaminen, YIT, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi