YIT rakentaa pysäköintilaitoksen Espoon Urheilupuiston metroaseman yhteyteen

SIJOITTAJAUUTINEN                                  9.3.2015 KLO 10.00

YIT rakentaa pysäköintilaitoksen Espoon Urheilupuiston metroaseman yhteyteen

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen Kiinteistö Oy Jousenpuiston pysäköinnin kanssa Espooseen, Urheilupuiston metroaseman yhteyteen rakennettavasta pysäköintilaitoksesta. Urakkasopimuksen kokonaisarvo YIT:lle on vajaa 20 miljoonaa euroa. Kohteen rakentaminen aloitetaan keväällä 2015 ja se valmistuu kesällä 2016.

Pysäköintilaitokseen rakennetaan viisi kerrosta, joista kolme sijoittuu maan alle ja kaksi maan päälle. Koko pysäköintilaitoksen bruttopinta-ala on noin 30 000 neliömetriä ja pysäköintipaikkoja laitokseen tulee 790. Pysäköintitilat palvelevat metron liityntäpysäköinnin lisäksi parkkitalon päälle rakennettavien asuntojen asukkaita.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Anne Piiparinen, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 823 2808, anne.piiparinen@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi