YIT RAKENTAA UPM:LLE TOIMITALON HELSINGIN TÖÖLÖNLAHDELLE

LEHDISTÖTIEDOTE                 13.12.2011 klo 10.30

YIT RAKENTAA UPM:LLE TOIMITALON HELSINGIN TÖÖLÖNLAHDELLE

YIT Rakennus Oy ja biometsäteollisuusyhtiö UPM ovat solmineet 12.12.2011 projektinjohtourakkasopimuksen Helsingin Töölönlahden alueelle rakennettavasta lähes 17 000 m2:n suuruisesta toimitalosta. Rakennustyöt käynnistyvät tammikuussa 2012 ja toimitaloon valmistuu tilat noin 400 työntekijälle.

Sopimus jatkaa YIT:n merkittävien toimistohankkeiden rakentamisen sarjaa pääkaupunkiseudulla. Käpylässä noin 15 500 m2:n suuruisen Triotto-toimitalon rakentaminen on käynnissä ja se valmistuu vuoden 2012 aikana tietoliikennekonserni DNA Oy:n ja kantaverkkoyhtiö Fingrid Oyj:n käyttöön. Espoon Matinkylässä Business Park Safiiriin valmistuu noin 14 000 m2:n suuruiset tilat Outotec Oy:lle kahdessa osassa vuosien 2012 ja 2013 aikana.

- UPM valitsi yhteistyökumppanikseen kokeneen toimitilarakentajan. Toimitalon arkkitehtuuri ja sijoittuminen Helsingin keskeisimmälle paikalle edellyttävät erityisosaamista toteutusratkaisujen, kuten esimerkiksi vaativan paikallavalurungon vuoksi, kertoo YIT:n toimistorakentamispalvelut-yksikön johtaja Jarkko Pakkala.

Lisätietoja:
Jarkko Pakkala, yksikön johtaja, toimistorakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 830 7204, jarkko.pakkala@yit.fi

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi