YIT SAI PÄÄTÖKSEEN SAKSALAISEN AGO AG:N OSAKKEIDEN MYYNNIN

PÖRSSITIEDOTE                  30.6.2011 KLO 17.00

YIT SAI PÄÄTÖKSEEN SAKSALAISEN AGO AG:N OSAKKEIDEN MYYNNIN

YIT sai päätökseen saksalaisen AGO AG:n osakkeiden myynnin Perseuksen hallinnoimalle pääomarahastolle. Kauppa astui voimaan 30.6.2011, jolloin osakkeet siirtyivät pääomarahaston omistukseen. Kaupalla ei ole merkittävää kassavirta- tai tulosvaikutusta YIT:lle.

AGO AG:n osakkeet olivat osa syyskuun 2010 alussa voimaan tullutta caverion-yrityskauppaa. Nyt päätökseen saadussa kaupassa YIT myi hallussaan olleet 59,25 prosenttia AGO AG:n osakkeista. Kaupan toteutuminen vaati Saksan kilpailuviranomaisten hyväksynnän, joka saatiin 27.6.2011.

YIT tiedotti AGO AG:n osakkeiden myynnistä pörssitiedotteella 30.5.2011.

Lisätietoja antavat:

Sakari Toikkanen, kehitysjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336, sakari.toikkanen@yit.fi
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2635, hanna-maria.heikkinen@yit.fi

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi