YIT SAI PÄÄTÖKSEEN SAKSALAISEN AGO AG:N OSAKKEIDEN MYYNNIN

PÖRSSITIEDOTE                  30.6.2011 KLO 17.00

YIT SAI PÄÄTÖKSEEN SAKSALAISEN AGO AG:N OSAKKEIDEN MYYNNIN

YIT sai päätökseen saksalaisen AGO AG:n osakkeiden myynnin Perseuksen hallinnoimalle pääomarahastolle. Kauppa astui voimaan 30.6.2011, jolloin osakkeet siirtyivät pääomarahaston omistukseen. Kaupalla ei ole merkittävää kassavirta- tai tulosvaikutusta YIT:lle.

AGO AG:n osakkeet olivat osa syyskuun 2010 alussa voimaan tullutta caverion-yrityskauppaa. Nyt päätökseen saadussa kaupassa YIT myi hallussaan olleet 59,25 prosenttia AGO AG:n osakkeista. Kaupan toteutuminen vaati Saksan kilpailuviranomaisten hyväksynnän, joka saatiin 27.6.2011.

YIT tiedotti AGO AG:n osakkeiden myynnistä pörssitiedotteella 30.5.2011.

Lisätietoja antavat:

Sakari Toikkanen, kehitysjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336, sakari.toikkanen@yit.fi
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2635, hanna-maria.heikkinen@yit.fi

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi