YIT SAI PÄÄTÖKSEEN UNKARIN LIIKETOIMINTOJENSA MYYNNIN

PÖRSSITIEDOTE                  1.6.2011 KLO 9.00

YIT SAI PÄÄTÖKSEEN UNKARIN LIIKETOIMINTOJENSA MYYNNIN

YIT sai päätökseen Unkarin toimintojensa myynnin Imtech N.V;lle. Kauppa astuu voimaan 1.6.2011, minkä jälkeen YIT:n toiminnot Unkarissa siirtyvät Imtechin omistukseen. Kaupalla ei ole merkittävää kassavirta- tai tulosvaikutusta YIT:lle.

YIT on toiminut Unkarissa kiinteistöteknisten palveluiden tuottajana, ja vuonna 2010 YIT:n Unkarin toimintojen liikevaihto oli noin 10 miljoonaa euroa.

Nyt tekemällään yrityskaupalla YIT toteuttaa strategiaansa, jonka mukaan YIT keskittyy kehittämään toimintaansa Keski-Euroopassa markkinoilla, joissa sillä on vahvempi markkina-asema ja paremmat kasvumahdollisuudet kuin Unkarin markkinoilla.

Lisätietoja antavat:

Sakari Toikkanen, kehitysjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 532 2174, sakari.toikkanen@yit.fi
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 826 2172, hanna-maria.heikkinen@yit.fi

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi