YIT SAI PÄÄTÖKSEEN UNKARIN LIIKETOIMINTOJENSA MYYNNIN

PÖRSSITIEDOTE                  1.6.2011 KLO 9.00

YIT SAI PÄÄTÖKSEEN UNKARIN LIIKETOIMINTOJENSA MYYNNIN

YIT sai päätökseen Unkarin toimintojensa myynnin Imtech N.V;lle. Kauppa astuu voimaan 1.6.2011, minkä jälkeen YIT:n toiminnot Unkarissa siirtyvät Imtechin omistukseen. Kaupalla ei ole merkittävää kassavirta- tai tulosvaikutusta YIT:lle.

YIT on toiminut Unkarissa kiinteistöteknisten palveluiden tuottajana, ja vuonna 2010 YIT:n Unkarin toimintojen liikevaihto oli noin 10 miljoonaa euroa.

Nyt tekemällään yrityskaupalla YIT toteuttaa strategiaansa, jonka mukaan YIT keskittyy kehittämään toimintaansa Keski-Euroopassa markkinoilla, joissa sillä on vahvempi markkina-asema ja paremmat kasvumahdollisuudet kuin Unkarin markkinoilla.

Lisätietoja antavat:

Sakari Toikkanen, kehitysjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 532 2174, sakari.toikkanen@yit.fi
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 826 2172, hanna-maria.heikkinen@yit.fi

Hanna-Maria Heikkinen
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi