YIT solmi esisopimuksen 208 vuokra-asunnon rakentamisesta

LEHDISTÖTIEDOTE 18.12. klo 9.30

YIT solmi esisopimuksen 208 vuokra-asunnon rakentamisesta

YIT ja VVO-yhtymä ovat solmineet esisopimuksen 208 uuden korkotuetun vuokra-asunnon raken-tamisesta. Asuntokohteet sijaitsevat Espoossa ja Järvenpäässä ja niiden rakentaminen aloitetaan kesällä 2009. Kohteiden myyntihinta on yhteensä noin 30 milj. euroa.

Näillä kohteilla vastataan olemassa olevaan vuokra-asuntokysyntään. VVO:n asuntovuokrauksen lii-ketoimintajohtajan Eero Saastamoisen mukaan kohteet täydentävät hyvin heidän olemassa olevaa asuntokantaansa.

Lisätietoja antavat: Harri Isoviita, YIT Rakennus Oy, Pääkaupunkiseutu, puh. 040 553 3833 Eero Saastamoinen, VVO-yhtymä Oyj, puh. 0400 442 999

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 27 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.
www.yit.fi

VVO eli VVO-yhtymä Oyj on vuonna 1969 perustettu Suomen suurin maanlaajuinen asuntoyritys, joka vuokraa, rakennuttaa ja myy asuntoja. Sen omistajina ovat ammattiliitot ja eläkevakuutusyhtiöt. VVO omistaa 50 paikkakunnalla 38 000 vuokra-asuntoa, joissa asuu noin 70 000 asukasta. Kaksitoista alueellista VVO-kotikeskusta eri puolella Suomea hoitavat asuntojen vuokrausta ja auttavat asiakkaita kaikissa niitä koskevissa asioissa.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi