YIT solmi esisopimuksen 208 vuokra-asunnon rakentamisesta

LEHDISTÖTIEDOTE 18.12. klo 9.30

YIT solmi esisopimuksen 208 vuokra-asunnon rakentamisesta

YIT ja VVO-yhtymä ovat solmineet esisopimuksen 208 uuden korkotuetun vuokra-asunnon raken-tamisesta. Asuntokohteet sijaitsevat Espoossa ja Järvenpäässä ja niiden rakentaminen aloitetaan kesällä 2009. Kohteiden myyntihinta on yhteensä noin 30 milj. euroa.

Näillä kohteilla vastataan olemassa olevaan vuokra-asuntokysyntään. VVO:n asuntovuokrauksen lii-ketoimintajohtajan Eero Saastamoisen mukaan kohteet täydentävät hyvin heidän olemassa olevaa asuntokantaansa.

Lisätietoja antavat: Harri Isoviita, YIT Rakennus Oy, Pääkaupunkiseutu, puh. 040 553 3833 Eero Saastamoinen, VVO-yhtymä Oyj, puh. 0400 442 999

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 27 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.
www.yit.fi

VVO eli VVO-yhtymä Oyj on vuonna 1969 perustettu Suomen suurin maanlaajuinen asuntoyritys, joka vuokraa, rakennuttaa ja myy asuntoja. Sen omistajina ovat ammattiliitot ja eläkevakuutusyhtiöt. VVO omistaa 50 paikkakunnalla 38 000 vuokra-asuntoa, joissa asuu noin 70 000 asukasta. Kaksitoista alueellista VVO-kotikeskusta eri puolella Suomea hoitavat asuntojen vuokrausta ja auttavat asiakkaita kaikissa niitä koskevissa asioissa.