YIT SOPI ANDRITZIN KANSSA ILMANKÄSITTELYKONEIDEN TOIMITTAMISESTA SELLUTEHTAALLE URUGUAYHIN

SIJOITTAJAUUTINEN                 14.7.2011 klo 13.00

YIT Teollisuuden palvelut on sopinut Andritz Oy:n kanssa 21 moduulirakenteisen ilmankäsittelykoneen toimittamisesta Uruguayn Punta Pereiraan rakennettavaan sellutehtaaseen. Moduulirakenteisia ilmankäsittelykoneita käytetään sellutehtaan sähkötilojen jäähdytykseen ja tilojen paineistamiseen kemiallisesti puhdistetulla ilmalla.

Ilmankäsittelykoneiden suunnittelu on käynnissä ja niiden valmistus alkaa syyskuussa. Laitteet toimitetaan Uruguayihin joulukuussa ja ne asennetaan vuoden 2012 alkupuoliskolla. YIT vastaa laitteiden suunnittelusta sekä valmistuksesta ja Andritz asennuksesta.

Koneet varustetaan sisäisillä lämmitys- ja jäähdytysputkistoilla. Koneiden automaatiojärjestelmä, kaapelointi sekä ohjelmointi ja testaukset tehdään Suomessa. Koneiden runkona käytetään merikontteja, jotta ne voidaan kuljettaa valmiiksi kasattuina konttilaivassa Suomesta Uruguayihin. Moduulirakenne helpottaa käyttöönottoa ja lyhentää asennusaikaa perinteiseen paikalla rakennettuun järjestelmään verrattuna. Koneet sijoitetaan ilmastoitavien tilojen katolle tai viereen ja integroidaan osaksi rakennusta.

Lisätiedot:
Teollisuusilmanvaihdon toimialapäällikkö Jorma Mäkelä, YIT Teollisuuden palvelut, puh. 040 843 7821

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.