YIT tekemässä asennuksen maailmanennätystä PULS-projektissa Oskasrshamnin ydinvoimalaitoksessa

LEHDISTÖTIEDOTE 4.3.2009
                             Julkaisuvapaa klo 9.30

Oskarshaminin ydinvoimalaitoksessa OKG3:ssa Ruotsissa on käynnistynyt PULS-projekti, jossa laitoksen tehoa nostetaan 250 megawattia eli yhden suuren konventionaalisen voimalaitoksen verran. YIT:stä projektiin osallistuu yhteensä noin 250 suunnittelijaa, työnjohtajaa, sähkö- ja putkistoasentajaa ja hitsaajaa, joista Suomesta 130 ja Ruotsista noin 120. Projekti toteutetaan maailmanennätysvauhdilla, sillä suunniteltu asennusaikataulu on 91 päivää. YIT on projektin suurin asennusurakoitsija.

YIT on tehnyt toteutuksista sopimukset Ahlstom Power Sweden Ab:n kanssa ja ne sisältävät turbiiniin liittyvien revisioitavien putkistojen detaljisuunnittelut, asennukset ja projektinhallinnan sekä mekaanisten ja sähköautomaatioon liittyvien laitteiden purku- ja asennustöitä.

Revision valmistuttua Oskarshamnin ydinvoimalaitos tuottaa 1450 megawattia sähköä.

YIT on ollut rakentamassa ja modernisoimassa kaikkia Suomen ja Ruotsin toiminnassa olevia ydinvoimalaitoksia ja toteuttaa vuosittain mm. putkistoihin, mekaanisiin laitteisiin ja sähköautomaatioon liittyviä vuosihuolto- ja muita projekteja.

Lisätietoja: YIT Teollisuuden palvelut, Energiateollisuus-yksikön johtaja Voitto Rajala, puh.
0400 341 887, voitto.rajala@yit.fi.

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. Korkeapaineputkistoprojekteissa olemme Pohjois-Euroopan johtava toimija. Toimitamme konepajoillamme toteutettuja putkisto-, kattila- ja säiliöesivalmisteita asiakkaidemme tarpeisiin globaalisti.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi