YIT toimittaa putkistoja Iso-Britanniaan Severn Powerin voimalaitokseen

LEHDISTÖTIEDOTE 21.8.2008
                                      Julkaisuvapaa klo 13:00

YIT toimittaa putkistoja Iso-Britanniaan Severn Powerin voimalaitokseen

YIT ja Siemens AG ovat sopineet putkistotoimituksesta Severn Powerin kaasukombivoimalaitokseen Uskmouthiin Iso-Britanniaan. Toimitus on arvoltaan yli 30 milj. euroa sisältäen suunnittelun, materiaalit, esivalmistuksen ja asennuksen.

YIT toimittaa projektiin 1 000 tonnia putkistoja sisältäen päähöyry- ja matalapaineputkistot. Toimitukseen kuuluu teräsputkistojen lisäksi myös lasikuitu- ja polyeteenimuoviputkistoa. Putkistojen suunnittelu alkaa välittömästi ja toimituksen on määrä valmistua vuonna 2010.

Siemens on tilannut YIT:ltä viime vuosina vastaavanlaisia merkittäviä toimituksia mm. Iso-Britanniaan, Irlantiin, Latviaan, Ruotsiin ja Norjaan. Kaikki toimitukset ovat olleet kokonaistoimituksia, jotka sisältävät materiaalia, suunnittelua, esivalmistuksia sekä asennusta. Vaativimpiin asennuksiin on osallistunut YIT:n suomalaisia asentajia ja hitsaajia.

Severn Powerin voimalaitoksen omistaa Welsh Power Ltd, ja hankkeen toteuttaja on Siemens AG. Valmistuttuaan kesällä 2010 voimalaitos tuottaa sähköä 850 MW.

Lisätietoja antaa Voitto Rajala, Energiateollisuus-yksikön johtaja, Teollisuuden palvelut, puh.0400 341 887, voitto.rajala@yit.fi.

YIT Oyj

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. Korkeapaineputkistoprojekteissa olemme Pohjois-Euroopan johtava toimija. Toimitamme konepajoillamme toteutettuja putkisto-, kattila- ja säiliöesivalmisteita asiakkaidemme tarpeisiin globaalisti. YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä. www.yit.fi