YIT TOIMITTAA TEKNISET PALVELUT NORRBOTTENIN SAIRAALOILLE JA TERVEYSKESKUKSILLE RUOTSISSA

LEHDISTÖTIEDOTE           10.9.2010 klo 11.00

YIT Sverige AB ja Norrbottenin lääni ovat solmineet sopimuksen teknisten palvelujen toimittamisesta, hoitamisesta ja huollosta sairaaloille Jällivaarassa, Kiirunassa ja Piitimessa. Myös useat Norrbottenin terveyskeskukset kuuluvat sopimuksen piiriin. Sopimus on voimassa viisi vuotta, jonka jälkeen se on uusittavissa aina vuoden kerrallaan.

Sopimus kattaa noin 290 000 neliömetriä ja sisältää muun muassa valvonnan, ennalta ehkäisevän kunnossapidon ja korjaukset, vikailmoitukset ja päivystyksen ja palvelut vuokralaisille. YIT:n toimittamat palvelut sisältävät muun muassa lämmitys-, ilmanvaihto- ja jäähdytysjärjestelmät, automaattisen ohjausjärjestelmän, pien- ja suurjännitejärjestelmät, varavoiman, lääketieteelliset kaasut, sterilointitekniikan, hissit ja alipaineputkistoon. - Olemme todella ylpeitä Norrbottenin läänin meitä kohtaan osoittamasta luottamuksesta, jonka ansiosta pääsemme kehittämään alueen palveluja yhteistyössä läänin kanssa. Yhteistyö Norrbottenin lääninhallituksen kanssa on jälleen askel kohti strategista tavoitettamme olla paras palveluntarjoaja terveydenhuoltosektorilla. Tarjoamme jo palveluja Solnan Karoliiniseen Yliopistosairaalaan, Löwenströmskan sairaalaan Upplands Väsbyssä, Norrtäljen sairaalaan, Tukholman Södersjukhusetiin ja Etelä-Ruotsin Regionserviceen, kertoo Pierre Holman, YIT Sverige AB:n kiinteistöhallintayksikön johtaja.

Lisätietoja: Pierre Holman, liiketoimintayksikön johtaja, YIT Sverige AB, Puh. +46(0)8-705 90 15 Sven Palo, aluepäällikkö, Norrbottens läns landsting, Puh. +46(0)970-191 30

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT on Ruotsin johtava kiinteistötekniikan asennus- ja huoltopalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa kattavan valikoiman teknisiä asennus-, käyttö- ja kunnossapitopalveluja sekä kiinteistöjohtamista. Muun muassa sähkö-, lämmitys-, ilmanvaihto-, jäähdytys-, viemäri-, prosessiaine-, turvallisuus- ja suojausjärjestelmien ja tietoliikenne- ja puhelinverkkojen asennuksilla edistetään kannattavuutta, turvallisuutta ja parempaa elinympäristöä. YIT:llä on yli 4 000 työntekijää noin 90 toimipistettä eri puolilla Ruotsia.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi