YIT toteuttaa Atlas Copcon Suomen pääkonttorin ja huoltotilat Vantaalle

YIT ja Oy Atlas Copco Ab ovat allekirjoittaneet sopimuksen Atlas Copcon Suomen pääkonttorin ja huoltokeskuksen toteuttamisesta Vantaan Hakkilaan valtatie 4:n välittömään läheisyyteen. Rakennuksen laajuus on noin 4 000 m2 ja hankkeen kokonaisarvo noin 8 miljoonaa euroa. Rakennustyöt alkavat lokakuussa 2013 ja rakennus valmistuu syksyllä 2014.
Valmistumisen jälkeen kohteelle haetaan LEED-ympäristösertifikaattia. Hankkeen tilaajana toimii Oy Atlas Copco Kiinteistö Ab.

Oy Atlas Copco Louhintatekniikka Ab:n toimitusjohtajan Ilkka Eskolan mukaan uuden palvelukeskuksen rakentaminen on monin tavoin merkittävä hanke.

”Toimiva ja nykyaikainen palvelukeskus mahdollistaa tuotteidemme entistä kilpailukykyisemmän myynnin ja huoltopalvelun. Nyt toteutettava rakennus edustaa hyvin myös konsernimme ekologisesti kestäviä arvoja, missä energiatehokkuus ja vastuullisuus korostuvat”, painottaa Eskola.

”Palvelukeskus toteutetaan kokonaisvastuu-urakkana (KVR), jossa YIT vastaa kohteen suunnittelusta, rakentamisesta ja taloteknisistä ratkaisuista. Tällä toimintamallilla pystymme palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja hyödyntämään laajaa osaamistamme vaativan toimitilahankkeen toteuttamisessa”, toteaa yksikön johtaja Jukka Hanhilahti YIT:ltä.

Lisätietoja:

Jukka Hanhilahti, yksikön johtaja, Logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Avainsanat: