YIT TOTEUTTAA INSTRULLE TOIMITILAT ESPOON SINIMÄKEEN

LEHDISTÖTIEDOTE           5.2.2010 klo 11:30

YIT TOTEUTTAA INSTRULLE TOIMITILAT ESPOON SINIMÄKEEN

YIT toteuttaa uudet toimitilat Instru Optiikka Oy:lle Espoon Sinimäkeen. Instrulle toteutetaan yhteensä noin 1 200 m2 varastotilaa sekä 1 900 m2 toimistotilaa. Instru Optiikka muuttaa uusiin tiloihin toukokuussa 2010. Kiinteistöön muuttaa myös Swarco Finland Oy.

Tapiola-yhtiöiden omistaman, noin 18 200 bruttoneliön suuruisen kiinteistön peruskorjaustyöt ovat osittain jo valmiit. YIT vastaa peruskorjauksen lisäksi kohteen vuokrauksesta. Kiinteistön ovat muuttaneet jo muun muassa lattiapäällystevalmistaja Karelia-Upofloor, kaluste- ja rakennusheloja maahantuova Hovila Oy, yleisö- ja yritystapahtumien tekninen toteuttaja Eastway Sound & Lighting Oy sekä dokumenttien hallinnan ja arkistoinnin asiantuntija Documentus Oy. Kohteen rakennuttamisesta vastaa Kiinteistö-Tapiola Oy.

- Sinimäentien toimitilat ovat herättäneet laajalti kiinnostusta ja tiloista on jo suurin osa vuokrattu. Turunväylän varsi on kehittymässä lähiaikoina merkittävästi, joten kysynnän odotetaan jatkuvan hyvänä, kertoo kohteen vuokrauksesta vastaava YIT:n asiakaspäällikkö Mia Halttunen.

Sinimäkeen tulossa myös uutta toimitilaa

Peruskorjattavaan kohteen lisäksi, kiinteistöön tullaan toteuttamaan myös 3 500 m2:n laajennushanke, joka käsittää asiakkaan tarpeiden mukaan suunniteltua logistiikka-, varasto- ja toimistotilaa.

- Sinimäentien laajennusosa on erinomainen vaihtoehto yrityksille, jotka hakevat varasto- ja logistiikkatilan lisäksi toimistotilaa pääkaupunkiseudulta hyvien kulkuyhteyksien varrelta, Halttunen jatkaa.

Lisätietoja: Timo Erkkilä, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 540 4313, timo.erkkila@yit.fi Arto Nummela, kiinteistöjohtaja, Kiinteistö-Tapiola Oy, 040 754 9728, arto.nummela@tapiola.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Kiinteistö-Tapiola Oy on täysin Tapiola-ryhmän omistama kiinteistösijoitus- ja kiinteistöjohtamispalveluja tuottava yritys. Yhtiön hallinnoiman kiinteistökannan arvo vuoden 2009 lopussa oli noin 2,3 miljardia euroa. Kiinteistö-Tapiola Oy:n hallinnoima kiinteistökanta sisältää toimisto-, liike-, logistiikka-, teollisuus-, hotelli- ja asuinkiinteistöjä. Vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 1,1 milj. m², tästä suurimman osan muodostavat toimisto- ja liikekiinteistöt.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi