YIT TOTEUTTAA UUDEN MYYMÄLÄN MOTONETILLE

LEHDISTÖTIEDOTE        3.2.2010      klo 10.00
 YIT TOTEUTTAA UUDEN MYYMÄLÄN MOTONETILLE

YIT Rakennus Oy ja Motonet Oy ovat solmineet sopimuksen, jonka myötä YIT toteuttaa Motonetille uuden myymälän Helsingin Konalaan. Kiinteistö sijaitsee näkyvällä paikalla Vihdintien varrella. Noin 4 000 m2 suuruisen kiinteistön rakennustyöt aloitetaan helmikuussa 2010. Motonet avaa uuden autovaraosia ja -tarvikkeita sekä työkaluja tarjoavan myymälänsä syksyllä 2010.

Motonetin toimitusjohtaja Eero Broman on tyytyväinen uuden myymälän avaamiseen. ”Tuleva Konalan myymälä täydentää erinomaisesti pääkaupunkiseudun myymäläverkostoamme. Myymälän yhteyteen tulevan asentamon avulla voimme tarjota asiakkaillemme tulevaisuudessa lisäpalveluja”, Broman kertoo.

Konalaan uusia kauppapaikkoja

Vihdintien varsi kehittyy kaupallisena keskittymänä lähiaikoina merkittävästi, sillä alueelle on suunnitteilla muitakin uudishankkeita. Alueen ilme piristyy, kun vanhat, huonokuntoiset rakennukset puretaan.

Vihdintien toiselle puolelle, Motonetia vastapäätä, on suunnitteilla 15 000 m2 tilat HOK:n Kodin Terralle, uudelle S-Marketille ja ABC-liikennemyymälälle.

Lisäksi YIT toteuttaa Motonetin viereen uutta liiketilaa autoalan, kahvila- ja ravintola-alan, kodintekniikan, sisustamisen ja vapaa-ajan palveluille. Liiketilahanke toteutetaan useassa eri vaiheessa ja sen kokonaislaajuus on noin 20 000 m2, Motonetin tilat mukaan lukien. Samassa yhteydessä tontilla sijaitsevat vanhat kiinteistöt puretaan. Suunnitelmien mukaan kokonaisuus on valmis vuonna 2012.

Katso lisää YIT:n Konalan hankkeesta: www.yit.fi/incenter

Lisätietoja antavat: Tapio Salo, johtaja, YIT Toimitilapalvelut Pääkaupunkiseutu, puh. 050 505 2608, tapio.salo@yit.fi Eero Broman, toimitusjohtaja, Motonet Oy, puh. 044 033 0200

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi