YIT valittiin Helsingin Keskustakirjaston rakentajaksi

YIT Oyj Sijoittajauutinen 6.7.2016 klo 12.00

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Helsingin kaupungin kanssa Helsingin keskustakirjaston projektinjohtourakasta. Urakan arvo YIT:lle on noin 50 miljoonaa euroa ja se käynnistyy loppusyksyllä 2016, kun hankkeen maanrakennus- ja kellarin betonirakennetyöt on saatu päätökseen. Kirjasto valmistuu syksyllä 2018.

Keskustakirjasto rakennetaan keskeiselle paikalle Helsingin päärautatieaseman läheisyyteen Kansalaistorin tuntumaan. Hankkeen laajuus on noin 17 000 bruttoneliömetriä ja pääarkkitehtina toimii Arkkitehtitoimisto ALA Oy. Rakenteilla on uuden ajan kirjasto, kaupunkilaisten kohtaamispaikka ja energiatehokas rakennus, joka täydentää Töölönlahden kulttuurikeskittymän. Keskustakirjasto on Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden merkkihanke.

Keskustakirjasto on uudentyyppisine rakenneratkaisuineen monipuolinen hanke, jolla on korkeat energia- ja materiaalitehokkuustavoitteet. Työmaan logistisesti keskeinen sijainti vaatii rakentajalta paljon, ja projektinjohtourakasta saatuja tarjouksia arvioitiinkin hinnan lisäksi laadullisin perustein.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Matti Sarikkola, yksikönjohtaja, Toimistorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5676, matti.sarikkola@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi