YIT valittiin kerrostalohankkeen ensimmäisen vaiheen toteuttajaksi Tallinnassa, Virossa

SIJOITTAJAUUTINEN                                  21.4.2015 KLO 10.00

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen virolaisen sijoitusyhtiön Capital Mill OÜ:n kanssa kerrostalohankkeen ensimmäisen vaiheen toteuttamisesta Tallinnaan, Viroon. Nyt allekirjoitetun sopimuksen arvo on noin 10 miljoonaa euroa. Rakentaminen aloitetaan keväällä 2015 ja hanke valmistuu syksyllä 2016. Hanke kirjattiin ensimmäisen vuosineljänneksen tilauskantaan.

Promenaadimaja-niminen hanke sijoittuu Tallinnan sataman ja vanhan kaupungin läheisyyteen ja käsittää asuntoja sekä kaupallisia tiloja. Projektin ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan 43 asuntoa sekä maanalainen pysäköintihalli.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. +358 50 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Peter Forssell, johtaja, kiinteistökehitys, Baltia ja keskinen Itä-Eurooppa, YIT Rakennus Oy, +358 40 532 2273, peter.forssell@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi