YIT valittiin Kotkan poliisitalon rakentajaksi

SIJOITTAJAUUTINEN                                  25.6.2015 KLO 13.00

YIT valittiin Kotkan poliisitalon rakentajaksi

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Senaatti-kiinteistöjen kanssa Kotkan poliisitalon uudisrakennuksen rakentamisesta. Projekti toteutetaan allianssihankkeena Senaatti-kiinteistöjen Kärkihankemallin mukaan ja sen arvo on noin 11 miljoonaa euroa. Rakentaminen aloitetaan heinäkuussa 2015 ja hanke valmistuu lokakuussa 2016.

Uudet, vajaan 6 000 neliömetrin laajuiset tilat nousevat Kotkan kaupungin Kotkansaaren kaupunginosaan nykyisen poliisitalon länsipuolella sijaitsevaan kortteliin. Hankkeessa tehdään Kaakkois-Suomen poliisilaitokselle poliisitalokonseptin mukaiset toimivat ja nykypäivän tekniset, taloudelliset vaatimukset täyttävät terveelliset ja turvalliset tilat kustannustehokkaasti toteutettuna.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Jukka Pohjola, aluejohtaja, Talonrakennus Kaakkois-Suomi, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 216 618, jukka.pohjola@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi