YIT valittiin Kotkan poliisitalon rakentajaksi

SIJOITTAJAUUTINEN                                  25.6.2015 KLO 13.00

YIT valittiin Kotkan poliisitalon rakentajaksi

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Senaatti-kiinteistöjen kanssa Kotkan poliisitalon uudisrakennuksen rakentamisesta. Projekti toteutetaan allianssihankkeena Senaatti-kiinteistöjen Kärkihankemallin mukaan ja sen arvo on noin 11 miljoonaa euroa. Rakentaminen aloitetaan heinäkuussa 2015 ja hanke valmistuu lokakuussa 2016.

Uudet, vajaan 6 000 neliömetrin laajuiset tilat nousevat Kotkan kaupungin Kotkansaaren kaupunginosaan nykyisen poliisitalon länsipuolella sijaitsevaan kortteliin. Hankkeessa tehdään Kaakkois-Suomen poliisilaitokselle poliisitalokonseptin mukaiset toimivat ja nykypäivän tekniset, taloudelliset vaatimukset täyttävät terveelliset ja turvalliset tilat kustannustehokkaasti toteutettuna.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Jukka Pohjola, aluejohtaja, Talonrakennus Kaakkois-Suomi, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 216 618, jukka.pohjola@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi