YIT valittiin Oulun yliopiston hammaslääketieteen rakennuksen rakentajaksi

SIJOITTAJAUUTINEN                                  15.4.2015 KLO 9.00

YIT valittiin Oulun yliopiston hammaslääketieteen rakennuksen rakentajaksi

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n kanssa Oulun yliopiston Kontinkankaan kampuksen hammaslääketieteen ja suun terveydenhoidon uudisrakennuksen rakentamisesta. Urakkasopimuksen arvo on yli 10 miljoonaa euroa. Rakentaminen aloitetaan keväällä 2015 ja hanke valmistuu marraskuussa 2016.

Uudet, noin 10 000 neliömetrin laajuiset tilat nousevat lääketieteellisen tiedekunnan Kontinkankaan päärakennuksen yhteyteen. Valmistuvia tiloja käyttävät Oulun kaupungin suunterveydenhuolto, Oulun yliopiston hammaslääketieteen laitos ja Oulun ammattikorkeakoulun suuhygienistikoulutus.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Tauno Kestilä, aluejohtaja, Talonrakennus Pohjois-Suomi, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 476 256, tauno.kestila@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi