YIT valittu Espoon Päivänkehrän koulun elinkaarihankkeen toteuttajaksi yhteistyössä Caverionin kanssa

SIJOITTAJAUUTINEN                                  4.3.2015 KLO 15.00

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Espoon kaupungin kanssa Päivänkehrän koulun peruskorjauksen ja laajennuksen toteuttamisesta elinkaarimallilla. Hanke toteutetaan yhteistyössä Caverionin kanssa ja sen arvo YIT:lle on noin 14 miljoonaa euroa. Rakentaminen aloitetaan syksyllä 2015 ja sen on määrä valmistua kesällä 2017.

Kokonaisuudessaan Päivänkehrän koulun elinkaarihanke kattaa koulun peruskorjauksen, laajennuksen sekä niiden valmistuttua kohteen hoidon, huollon ja kunnossapidon 20 vuoden palvelujakson ajan. Hankkeen tavoitteena on toteuttaa elinkaariedullinen ja energiatehokas rakennus sekä luoda terveellinen, turvallinen, viihtyisä ja toimiva oppimisympäristö.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Hannu Soikkeli, hankekehitysjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 409 445, hannu.soikkeli@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi