YIT valittu Lahden matkakeskuksen kehitysvaiheen allianssikumppaniksi

YIT, Sito ja Lahden kaupunki ovat 17.4.2014 solmineet sopimuksen Lahden matkakeskus -hankkeen kehitysvaiheesta. Kehitysvaiheessa tehdään hankkeen suunnittelu, valmistelevia töitä sekä asetetaan hankkeen toteutukselle tavoitekustannus. Hankkeen on tavoitteena valmistua syksyllä 2015.

”Lahden kaupunki tavoittelee edelläkävijyyttä kestävässä kehityksessä. Haemme uusia toimintamalleja niin hankkeiden suunnitteluun kuin niiden toteutukseen ja ylläpitoon. Lahden Matkakeskuksen allianssimalli on hyvä esimerkki uudesta toimintatavasta, jossa tavoittelemme kaupunkikuvallisesti korkealaatuista ja kestävää lopputulosta ’hankkeen parhaaksi’ -ajattelun mukaan”, Lahden kaupungin kunnallistekniikan johtaja Jorma Vaskelainen kertoo.

Allianssimallin mukaisesti hanke siirtyy kehitysvaiheen jälkeen toteutusvaiheeseen, jonka aloittamisesta tehdään erillinen päätös kesällä 2014.

Kuvalinkki: http://yit.materialbank.net/NiboWEB/YIT/showCartPublicContent.do?uuid=5828331&random=285258&lang=en

Lisätietoja:

Jarkko Salmenoja, yksikönjohtaja, YIT Infrapalvelut, puh. 040 356 7057, jarkko.salmenoja@yit.fi

Jorma Vaskelainen, kunnallistekniikan johtaja, Lahden kaupunki, puh. 050 63892, jorma.vaskelainen@lahti.fi

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi