YIT valittu rakentamaan Länsisataman uusi matkustajaterminaali Helsingissä

SIJOITTAJAUUTINEN                                  22.10.2015 KLO 14.00

YIT valittu rakentamaan Länsisataman uusi matkustajaterminaali Helsingissä

YIT on valittu toteuttamaan Länsisataman Matkustajaterminaali 2:n projektinjohtourakka Helsingin Jätkäsaaressa. Hankkeen tilaaja on Helsingin Satama Oy. Rakentaminen käynnistyi lokakuussa ja matkustajaterminaalin on määrä valmistua maaliskuussa 2017. Urakan arvo YIT:lle on vajaa 30 miljoonaa euroa.

Uusi matkustajaterminaali rakennetaan vastaamaan kasvavan matkustajaliikenteen tarpeisiin Länsisataman uudistumisen yhteydessä. Uuden matkustajaterminaalin arkkitehtuuri on korkeatasoista ja näyttävää, ja suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota rakennuksen ympäristöystävällisyyteen. Terminaaliin toteutetaan hyvät julkisen liikenteen yhteydet, mikä vähentää saattoliikenteen tarvetta.

Havainnekuvia terminaalista löydät täältä .

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje , johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Kalle Isometsä , yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5967, kalle.isometsa@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi