3D nyt myös Sonyn pokkareissa

Bloggiella kuvaaminen sekä videoiden ja kuvien jakaminen on helppoa

Sonyn uudet Bloggie™ HD -kamerat ovat paitsi houkuttelevia myös kohtuuhintaisia. Niissä on paljon hienoja ominaisuuksia, ja niillä voi kuvata korkealaatuisia MP4-videoita sekä valokuvia. Myös kuvien jakaminen verkossa on helppoa.

Nyt myös Sonyn mukana kulkevat laitteet, joita ankkuroi hiljattain lanseerattu Bloggie Touch, hyödyntävät 3D-teknologiaa. Erityisesti Bloggie 3D -mallilla voi vangita unohtumattomat hetket täyden teräväpiirron (1920x1080) MP4-videona sekä 5 megapikselin valokuvina uudella tavalla.

“Pokkareiden suosio kasvaa jatkuvasti, ja halusimme tehdä enemmän kuin vain kompaktin kameran, jolla voi kuvata videoita ja valokuvia. Halusimme tehdä laitteista huippulaatuisia, mutta samalla hauskoja ja erilaisia”, kertoo Andy Bubala, Sony Electronicsin videokameroista vastaava johtaja. “Sony on 3D-viihteen tiennäyttäjä. Siksi tämä teknologia on täydellinen lisä Bloggie-perheeseen ja jo ennestään vahvaan 3D-laitteiden joukkoon.”

Erittäin yksinkertaista
Kaikki Sonyn Bloggie HD -kamerat ovat ohuita ja tyylikkäitä, ja niiden käyttö on helppoa toimintopainikkeiden ansiosta. Niissä yhdistyvät laite, ohjelmisto ja sosiaalisen verkon palvelut, ja niillä on helppo kuvata ja jakaa otoksia. Kaikki valikoimaan kuuluvat laitteet sisältävät runsaasti ominaisuuksia, kuten:

• Herkkä “Exmor™” CMOS -kenno, jolla voi kuvata täyden teräväpiirron videota ja kirkkaita, yksityiskohtaisia ja vähärakeisempia valokuvia haastavissa valo-olosuhteissa
  • 3D-nauhoitus täyden teräväpiirron (1920x1080) MP4-tarkkuudella
  • Freestyle-kuvaus ja -toisto mukauttavat käyttöliittymän automaattisesti pysty- tai vaakasuoraan
  • Kaksoisnauhoitus, jolla on mahdollista ottaa kuvia samalla kun kuvataan videota
  • Auto Focus -automaattitarkennus ja Auto Macro, joka tarkentaa vain muutamien senttien etäisyydellä oleviin kohteisiin
  • Share it Later -toiminto, jolla voi merkitä halutut otokset ja kuvat, jotka halutaan postata/ladata oltaessa seuraavan kerran verkossa. Sopii niin PC:n kuin Macin käyttäjille
  • Voidaan käyttää myös WEB-kamerana

Kaikissa Bloggie-malleissa on useita hienoja toimintoja. SteadyShot® -kuvanvakaajan ansiosta kuvat ovat tarkempia ja Face Detection -kasvontunnistusteknologia säätää valotusta automaattisesti niin, että kasvot toistuvat kuvissa mahdollisimman terävinä. Sisäänrakennetun USB-varren avulla lataaminen ja kuvien siirtäminen onnistuvat helposti. Lisäksi niissä on sisäinen muisti, sisäänrakennettu uudelleenladattava akku, sisäinen Bloggie-ohjelmisto sekä HDMI™-liitäntä, jolla otoksia voi katsella suoraan HDTV:n ruudulta.

Uudet Bloggie-mallit
Jokainen Sonyn kolmesta uudesta Bloggie-mallista sisältää jotain uutta. Maailman ensimmäinen* HD 3D -pokkari, Bloggie 3D (MHS-FS3), on innovatiivinen malli, jossa on kaksi objektiivia, kaksi kennoa, stereomikrofoni ja sisäänrakennettu LED-valo. Sillä voi kuvata hienoja 3D- tai 2D-videoista ja valokuvia. Otoksia voi katsella 3D:nä ilman laseja kameran 2.4-tuumaiselta LCD-näytöltä, tai mistä tahansa 3D HDTV:stä – kuten Sonyn uudelta BRAVIA KDL-HX820:ltä – käyttämällä 3D-laseja.

Perustason malli viimeistelee Bloggie-trion tarjoamalla liikkuville videokuvaajille kätevän, taskukokoisen laitteen edulliseen hintaan. MHS-FS1:n muotoilu on kompakti ja kevyt, ja siinä on iso 2,7 tuuman LCD-näyttö. Se on saatavana mustana tai valkoisena.

Helppo kuvien ja videoiden jakaminen
Mukana tulevalla Bloggie-ohjelmistolla, joka on Windows- ja Mac-yhteensopiva, on todella helppoa jakaa kuvia ja videoita verkossa. Sonyn Personal Space -palvelun avulla kuvien ja videoiden jakelu onnistuu rajatusti perheelle ja ystäville. Haluttaessa kuvat ja videot voi tietysti myös jakaa sisäisen Facebook®, YouTube™, Flickr® ja Picasa-tuen avulla.

Personal Space Sharing Groups -palvelun avulla voi jakaa kuvia jatkuvana virtana ja näin ystävät ja perheenjäsenet on helppo pitää ajan tasalla. Sisältöä jaettaessa ei tarvitse kirjoittaa pitkiä vastaanottajien sähköpostilistoja eikä myöskään kärsiä hitaista, tilaa vievistä sähköpostin liitteistä. Valokuvat ja videot voi lisätä Sharing Group -palveluun käyttämällä Share it Later- tai Bloggie-ohjelmistoa. Tällöin ystävät ja perheenjäsenet pääsevät katselemaan uusimpia otoksia vain yhdellä klikkauksella ilman erillistä rekisteröitymistä. Jaettuja kuvia voi katsella myös ilman PC:tä, esimerkiksi iPhone- tai Android- sovellusten avulla. BRAVIA- ja DASH-tuki tullaan lisäämään tämän vuoden aikana, mikä laajentaa katselumahdollisuuksia entisestään.

MHS-FS1:ssä on 4 GB:n sisäinen muisti, ja MHS-FS3 8 GB:n sisäinen muisti. Tuotteiden hinnat ovat 180 euroa (MHS-FS1) ja 290 euroa (MHS-FS3 (3D)). Tuotteet ovat saatavilla huhtikuusta 2011 lähtien.

Huom!
* MP4-formaatin kuluttajadigikamera jolla pystyy nauhoittamaan pystysuoraa 1080:n resoluutiota, 5. tammikuuta 2011
Facebook® on Facebook Inc.:n rekisteröity tavaramerkki
Flickr® on Flickr Inc.:n rekisteröity tavaramerkki
YouTube™ ja Picasa Web Albums™ ovat Google Inc.:n rekisteröityjä tavaramerkkejä

Lisätietoja ja kuvia:
Sony Product Manager Carsten Scheuer, +45 2844 9075, carsten.scheuer@eu.sony.com
Tai
Viestintätoimisto Taitomylly, Heli Virtanen, 010 239 3304,
sony.press@taitomylly.fi

Kuvia tuotteista löytyy osoitteesta http://www.sonynordicimages.net/bloggie

Tietoja Sonysta
Sony on johtava kansainvälinen ääni-, kuva-, viestintä- ja informaatiotekniikan kehittäjä niin yksityis- kuin ammattituotteissa ympäri maailman. Sony tunnetaan sen AV-tuotteista, kuten BRAVIA™-teräväpiirtotelevisio, Cyber-shot™-digikamera, Handycam®-videokamera ja Walkman®-MP3-soitin sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattilaisten teräväpiirtoisista broadcasting-välineistä, kuten XDCAM™ HD. Sony tarjoaa teräväpiirtoisia tuotteita tuottamisesta esittämiseen. Sen elektroniikka, musiikki, kuvat, pelit ja online-liiketoiminta tekevät yhtiöstä maailman johtavan viihdebrändin. Sony työllistää noin 170 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Sony tekee pitkäaikaista yhteistyötä jalkapallon parissa. Se on UEFA Champions Leaguen virallinen sponsori vuoteen 2012 saakka, FIFA:n virallinen kumppani vuoteen 2014 saakka sekä kansainvälinen FIFA World Cup™ -sponsori vuosina 2010 sekä 2014.

Lisätietoja Sony Europesta saa osoitteeesta http://www.sony-europe.com ja http://www.sony-europe.com/presscenter

“Sony”, “BRAVIA”, PlayStation 3 ja “VAIO” ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. “PlayStation” on Sony Computer Entertainment Inc.:n rekisteröity tavaramerkki. Muut mainitut tavaramerkit ovat rekisteröity omille omistajilleen.