Nordic Progress panostaa rekrytointipalveluihin sosiaali- ja terveyssektorilla

Rekrytointi- ja konsultointiyritys Nordic Progress hakee kasvua sosiaali- ja terveysalalta sekä kolmannelta sektorilta. Yhtiön tavoitteena on saavuttaa Suomessa johtava asema rekrytointiliiketoiminnassa näillä erityisaloilla.

”Näemme sosiaali- ja terveysalan muutoksissa hyvän kasvun mahdollisuuden myös omalle toiminnallemme. Sosiaali- ja terveysalan sekä kolmannen sektorin rekrytointeihin kuluu organisaatioilta itseltään paljon resursseja, mikä vaikeuttaa keskittymistä omaan ydinosaamiseen. Nordic Progress tarjoaa näille organisaatioille joustavan toimintamallin, joka säästää resursseja ja auttaa löytämään oikeat ihmiset oikeille paikoille”, Nordic Progressin toimitusjohtaja Erkki Lumme sanoo. Uutta strategiaa vauhdittaakseen Nordic Progress on solminut neuvonantajasopimuksen VTL Kauko Koivuniemen kanssa. Senior Advisorina Koivuniemi tuo yhtiön käyttöön laajan suhdeverkoston ja yli kolmenkymmenen vuoden kokemuksen sosiaali- ja terveysalalta. Koivuniemen mukaan rekrytointi on sosiaali- ja terveysalalla kasvava haaste, jossa rekrytointikumppanista voi olla paljon apua. ”Sosiaali- ja terveyssektorilla on erittäin kova kilpailu huippuosaajista, eikä hyvää henkilöstöä ole aina helppo löytää. Toistaiseksi paikat on täytetty pääasiassa keskinäisten suhteiden avulla, ja perusteelliset rekrytointiprosessit ja head hunting -toiminta ovat olleet alalle melko vieraita. Nordic Progressin rekrytointiosaaminen ja perusteellinen taustatyö tarjoavat alan organisaatioille uusia keinoja oikeanlaisen henkilöstön löytämiseen”, Senior Advisor Kauko Koivuniemi sanoo. Sosiaali- ja terveysalalla työskentelee noin 350 000 suomalaista eli 15 prosenttia kaikista työllisistä.