Sony vahvisti ratkaisupalettiaan NAB-messuilla

3D vei päähuomion media-alan NAB-messuilla Las Vegasissa, mutta Sony esitteli myös tukun muita kuvaamiseen, tuotantoon, jälkituotantoon, tallennukseen ja arkistointiin liittyviä uutuuksia.

Vaikka useat valmistajat ovat kehittämässä live-tuotantoon sopivia 3D-ratkaisuja, Sony on ainoa yritys jonka valikoima kattaa koko ketjun kuvaamisesta tuotannon kautta esittämiseen kotisohville. Messuilla esiteltiin tuotantoa helpottavia laitteita, kuten ammattikäyttöön tarkoitetut 3D-monitorit ja kiitelty MPE-200 3D Processor Box. Lisäksi Sony esitteli joukon Media Backbone -nimellä kulkevia tiedostopohjaista työnkulkua helpottavia ratkaisuja. Media- ja broadcast-markkinoille suunnattu kokonaisuus sisältää sekä ohjelmistoja että laitteita. ”Sony on ollut kantava voima tiedostopohjaiseen työnkulkuun siirryttäessä ja nyt keskitymme tekemään työnkulusta tehokkaampaa. Ratkaisukokonaisuus antaa myös 3D-livetuotantoa tekeville asiakkaillemme tässä työssä tarvittavia työkaluja”, kertoo Sony Professionalin markkinointijohtaja David Bush. Ratkaisujen lisäksi messuilla esiteltiin tuoteuutuuksia. XDCAM EX -käsikamerasarja sai uuden tulokkaan, suositun PMW-350-mallin päälle rakennetun puolen tuuman Exmor CMOS-kennolla varustetun PMW-320:n. Kaikkiaan ammattilaisten suosimia XDCAM-kameroita on myyty maailmalla jo 130 000 kappaletta. Sony julkisti myös uuden HXR-MC50E -käsikameran joka yhdistää kuluttajakameroiden pienen koon ja helppokäyttöisyyden ammattilaismallien ulkoasuun ja käyttökokemukseen. Kuluttajamaailmassa suosittu oled-näyttö näki nyt ensi-iltansa myös ammattilaismaailmassa. PVM-740 on korkearesoluutioinen 7” oled-monitori, jonka kuva on Sonyn Super Top Emission -tekniikan ansiosta perinteisiin CRT-monitoreihin verrattuna hämmästyttävän laadukas. MVS-videomikserisarja täydentyi 1080p-teräväpiirtoon ja 3D-tuotantoon tarkoitetuilla MVS-8000X high-end -miksereillä. MVS-sarjan videomiksereitä on myyty Euroopassa yli 2 100 kappaletta. Tuotevalikoiman edullisemmassa päässä esiteltiin myös uutuus, pienille tuotantoyhtiöille tarkoitettu DFS-900M -HD-mikseri.

Yrityksestä

Autamme asiakkaitamme kaikenlaisessa viestinnässä aina strategisesta suunnittelusta jokapäiväiseen käytännön viestintätyöhön. Ohjenuoramme on reilu meininki. Se tarkoittaa, että emme tee viestintää viestinnän takia, vaan kaikessa toiminnassamme on lähtökohtana asiakkaan liiketoiminta.