Sonyn edullisten yritysprojektorien E-sarja saa uusia jäseniä

Sony uudistaa suosittua kannettavien projektoriensa E-sarjaa uudella lippulaivamallilla ja resoluutioparannuksilla. SVGA-resoluutiolla varustetun VPL-ES7 myynti lakkasi joulukuussa, ja vastaavasta XGA-resoluution (1024x768) VPL-EX7-mallista tuli sarjan edullisin laite. Sony haluaa näin osaltaan kiihdyttää siirtymistä suurempiin resoluutioihin. ”Asiakkaamme toivovat suurempia resoluutioita ja kilpailukykyisempiä hintoja. Kannettavien tietokoneiden kehityksen myötä haluamme tarjota XGA-resoluutioista laitetta edullisena aloitustason mallina”, sanoo Sony Professionalin Ville Koskipirtti. Uusia E-sarjan tuotteita E-sarjan uutuuslaite on erittäin kirkas PK-yrityksille ja oppilaitoksille suunnattu VPL-EX130. Sen 3000 lumenin värivaloteho (CLO, Color Light Output) ja 700:1 kontrastisuhde takaavat kirkkaat ja neulanterävät esitykset suuriin ja pieniin neuvottelu- ja luokkahuoneisiin. Toinen uutuus on VPL-EW7, joka on VPL-EX7 -mallin laajakuvaversio WXGA-resoluutiolla. Sen kontrastisuhdetta on parannettu, kirkkaus on 2000 lumenia ja siinä on HTV-valmius. Molemmat uutuudet hyödyntävät Sonyn BrightEra-tekniikkaa värintoiston säilymiseen hyvänä käyttöiän karttuessa. Tekniikka parantaa myös kuvan kirkkautta ja terävyyttä. E-sarjan projektorit täydentävät hiljattain julkaistuja monipuolisia D- ja M-sarjan laitteita. Tuore 3-LCD BrightEra-tekniikka, kattavat liitännät ja tehokkaat energiansäästöominaisuudet takaavat käytettävyyden pitkälle tulevaisuuteen. Painolaatuisia kuvia osoitteesta sonyprofessional@slaeger.com