Sonyn HD-valvontakameramallisto kattaa nyt kaikki käyttötarpeet

Sony on laajentanut teräväpiirtoisten valvontakameroidensa sarjaa kiinteällä full-HD SNC-CH240 -kameralla. Se täydentää viime vuoden julkaisuja, ja HD-mallisto kattaakin nyt kaikki käyttötarpeet sisältäen kiinteän, minidome- ja PTZ-kameran sisä- ja ulkokäyttöön.

Sony panostaa voimakkaasti teräväpiirtoformaattiin, mutta ymmärtää myös markkinatilanteen. "Teräväpiirtolaitteiden kysyntä on ollut turvallisuusalalla suurta, mutta vasta nyt tarjolla on riittävän kattava valikoima tuotteita jotta siirtyminen analogisesta IP-pohjaiseen järjestelmään on järkevää", sanoo Sony Professionalin Reijo Kolu. ”HD-tason kameratekniikka parantaa kameravalvonnasta saatavia hyötyjä merkittävästi. Sonyn aiemmin julkistama HD-tason PTZ-kamera on todiste Sonyn teknologisesta osaamisesta. Ja uusin Full-HD kamera täydentää Sonyn HD-kameratarjonnan niin kattavaksi, että uskomme sen jo vaikuttavan asiakkaiden haluun siirtyä analogisesta IP-pohjaiseen teknologiaan”, sanoo toimitusjohtaja Antti Laine ASAN Security Technologies Oy:stä. ”Suomalaisena IP-pohjaisen videovalvonnan pioneerina ja pitkäaikaisena Sonyn partnerina pidämme tätä julkistusta todella tärkeänä virstapylväänä”, kertoo Laine. ”Teräväpiirtoiset kamerat ovat uusin askel kameravalvonnan kehityksessä ja ne tarjoavat mahdollisuuden valvoa laajempaa aluetta kullakin kameralla ja silti toistaa yksityiskohdat tarkasti. Sony ja Mirasys ovat kumpikin oman alansa edelläkävijöitä, joten on luonnollista, että Mirasysin IP- ja hybriditallentimet tukevat Sonyn HD-kameramallistoa”, toteaa Mirasys Oy:n markkinontijohtaja Pertti Woitsch. IP HD-teknologian hyödyistä huolimatta Sony tukee voimakkaasti erilaisten hybridiratkaisujen käyttöä. "Vaikka IP-kameroiden kuvanlaatu on epäilemättä parempi kuin analogisten, olemassa oleviin järjestelmiin tehdyt investoinnit hidastavat käyttöönottoa. Hybridituotteilla Sony haluaa helpottaa järjestelmien päällekkäistä käyttöä", sanoo Kolu. NSR-1000 -hybriditallennin tukee sekä IP- että analogisisääntuloa. SNT-muuntimen avulla analogisignaali voidaan muuntaa digitaaliseksi ja sen laatua voidaan parantaa älykkäillä äänen- ja kuvanparannusteknologioilla. SNC-CH240:ssä käytettävä View-DR Dynamic Range -kuvanparannustekniikka tekee kuvassa näkyvistä hahmoista tunnistettavia myös äärimmäisissä valaistusolosuhteissa, kuten vastavalossa. Sonyn kameroiden kontrastinhallinta on markkinoiden paras, minkä vuoksi ne ovat hyvä vaihtoehto laatutietoisille asiakkaille asennettavaksi esimerkiksi rautatieasemille, lentokentille tai oppilaitoksiin. "Teräväpiirrolla on potentiaalia muuttaa alaa, mutta tähän saakka kapasiteettia ei ole täysin hyödynnetty. Uusien HD-kameroiden myötä voimme tarjota asiakkaillemme täydellisen HD-valvontaratkaisun kuvaamisesta toistoon kaikissa skenaarioissa. Kun kamerat yhdistetään HD-tallentimiin ja -näyttöihin, meillä on selvä etu suhteessa kilpailijoihimme joiden HD-tarjonta on vielä rajallista." Lisätietoja Sonyn videovalvontaratkaisuista osoitteessa www.sonybiz.net