Sonyn NAB-messujen tuoteuutuudet

Vaikka 3D-livetuotanto oli pääosassa Las Vegasin NAB-messuilla, esitteli Sony myös joukon muita mielenkiintoisia tuoteuutuuksia

Uusi edistyneiden harrastajien käsikamera Sony Professionalin HXR-MC50E on ammattilaisille ja edistyneille harrastajille suunnattu uusi AVCHD-käsikamera. Se on muotoilultaan ja tuntumaltaan lähellä perinteisiä ammattilaiskameroita, käytettävyys ja helppous puolestaan on tuotu mukaan kuluttajakameroista. HXR-MC50E ei tingi ominaisuuksista, mutta kevyen kokonsa vuoksi se on oiva työkalu esimerkiksi freelance-toimittajille tai yritystilaisuuksien kuvaamiseen. Uusi kamera soveltuu erittäin hyvin myös ammattilaisten efekti- tai varakameraksi. Kamerassa on sisäinen kiintolevy, EMC Shotgun -mikrofoni, suurikapasiteettinen akku, laajakulmainen 29,8mm Sony G -objektiivi, parannettu SteadyShot-kuvanvakaaja ja äärimmäisen herkkä R Exmor CMOS -kenno heikkoihinkin valaistusolosuhteisiin. Maailman ensimmäinen oled-monitori ammattikäyttöön Kuluttajanäytöt mullistanutta oled-tekniikkaa käytetään nyt ensimmäistä kertaa maailmassa myös ammattimonitorissa. Oled perustuu valoa tuottaviin orgaanisista materiaaleista valmistettuihin ledeihin, joten tekniikkaa käyttävissä monitoreissa ei tarvita lainkaan taustavaloa. Sonyn Top Emission™-tekniikkaa käyttävän PVM-740 oled-monitorin kontrastisuhde on erittäin suuri ja kuva kirkas jopa päivänvalossa. Korkearesoluutioinen (960 x 540 pikseliä) 7,4” monitori sopii moneen käyttötarkoitukseen, kuten studioeditointiin, ENG- ja EFT-tuotantoon, ulkotuotantoautoihin tai räkkiasennuksiin. Etulevyn painikkeista voidaan säätää suoraan esimerkiksi kirkkautta. Painikkeisiin voi ohjelmoida haluamiaan pikatoimintoja jolloin niitä ei tarvitse hakea menu-valikosta. Monitori sisältää muun muassa waveform-monitorin ja 8-kanavaisen äänentasomittarin. Monitori sisältää komposiittivideo-, 3G/HD/SD-SDI- ja HDMI-liitännät. Se hyväksyy useimmat SD- ja HD-videoformaatit. 3G HDSDI -sisäänmenon avulla monitori toistaa myös SMPTE-standardin mukaiset 1080/50p- ja 1080/60p-formaatit. Uusi langaton mikrofoni Sonyn digitaalinen langaton mikrofonijärjestelmä DWM-01 perustuu pitkään kokemukseen analogimikrofoneista. Sen ääni on lämmin, sävykäs ja erotteleva ja se sopii erityisesti live-esityksiin ja tapahtumiin. RF-signaali on erittäin vakaa ja taajuuksien välillä tapahtuu hyvin vähän interferenssiä. Mikrofonien toimintasäde on yhtä suuri kuin analogijärjestelmissä, mutta niistä tuttua signaalin heikkenemistä ei ilmene. DWM-01 tukee vastaavaan analogijärjestelmään verrattuna puolitoistakertaisen määrän yhtäaikaisia sisääntulevia signaaleja, joten kanavissa on enemmän pelivaraa. Järjestelmä on suojattu äänen kiertämiseltä. RF-signaalin tasoa voi muuttaa. Mikrofoneissa on myös sisäänrakennettu oled-näyttö, josta voi katsoa kanavan, vahvistuksen ja muita arvoja. Sonyn koodekkeja käyttävä DMW-01 ääni on korkealaatuinen ja sen lähetysviive (latenssi) on pieni. Analogi-digitaalimuunnos tehdään suoraan mikrofonissa, joten signaali kulkee digitaalisena koko ketjun läpi. Mikrofoneja on saatavana sekä dynaamisena- että kondensaattorimikrofonina. DWR-RO1D on korkeudeltaan 1U:n laiteräkkiin kiinnitettävä kaksikanavainen langaton vastaanotin.

Yrityksestä

Autamme asiakkaitamme kaikenlaisessa viestinnässä aina strategisesta suunnittelusta jokapäiväiseen käytännön viestintätyöhön. Ohjenuoramme on reilu meininki. Se tarkoittaa, että emme tee viestintää viestinnän takia, vaan kaikessa toiminnassamme on lähtökohtana asiakkaan liiketoiminta.