Tiedote: Jari Koivu Fira Oy:n tuotantojohtajaksi

Fira Oy jatkaa kasvua palkkaamalla vaativien rakennushankkeiden kokeneen osaajan.

Koivulla (s. 1961) on pitkä kokemus monipuolisista ja vaativista rakennusalan johtotehtävistä. Hän siirtyy Firan palvelukseen Skanskalta, jossa hän on viimeksi vastannut pohjoismaisista talotekniikkahankinnoista. Koulutukseltaan Koivu on diplomi-insinööri Teknillisestä korkeakoulusta.

Koivu on toiminut aikaisemmin myös Skanskan Viron tytäryhtiön toimitusjohtajana sekä Suomen talotekniikkatoiminnan ja korjausrakentamisen yksikön vetäjänä. Hänellä on lisäksi kokemusta isojen rakennushankkeiden projektinjohdosta ja suunnittelun ohjauksesta esimerkiksi Leppävaaran Sello kauppakeskus -hankkeessa. Sello palkittiin vuonna 2004 Vuoden työmaa -tunnustuksella.

– Firan liiketoiminta on kasvanut voimakkaasti viimeisen kahden vuoden aikana ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Jarin tausta ja kokemus vastaavat erinomaisesti niihin tarpeisiin, joita Firalla on tällä hetkellä kasvavassa toiminnassaan, toteaa Firan toimitusjohtaja Jussi Aho.

Vuonna 2002 perustetun Firan liikevaihtoennuste kuluvalle vuodelle on 65 miljoonaa euroa.

Jari Koivu aloitti tehtävässään 3. lokakuuta.

Jussi Aho, toimitusjohtaja, Fira Oy

jussi.aho(a)fira.fi

Fira Oy on rakennusalaa uudistava kasvuyritys, jonka pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Fira on vaativien rakennuskohteiden kehittäjä ja kokonaistoteuttaja, joka tähtää kasvuun asiakaslähtöisyydessä ja virtuaalirakentamisessa. Firan liikevaihtoennuste vuodelle 2012 on noin 65 miljoonaa euroa. Firan asiakkaita ovat muun muassa toimitilojen, teollisuustilojen, energiavoimaloiden, palvelukotien ja pysäköintilaitosten rakennuttajat sekä yksityisellä että julkisella sektorilla.