Uudet PVM-L1700 ja PVM-L3200 -monitorit lisäävät tuotannon tehokkuutta

Sony Professional tuo markkinoille kaksi uutta PVM-L-sarjan broadcast-monitoria. Niiden myötä Sonyn TRIMASTER-teknologiaa voidaan entistä laajemmin hyödyntää lähetysten monitoroinnissa, tuotannossa ja jälkituotannossa.

Uudet monitorimallit, 17 tuuman PVN-L1700 ja 32 tuuman PVM-L3200, jatkavat tuoteperhettä, johon kuuluu myös 23-tuumainen PVM-L2300. Kompakti PVM-L1700 sopii hyvin käytettäväksi esim. ulkolähetysautoissa. PVM-L3200 on omiaan monitorointisovelluksiin joissa voidaan hyödyntää sen isompaa kuvakokoa. ”LCD-teknologian asema ammattikäytössä on vahvistunut huomattavasti ja sitä aletaan pitää yhtä laadukkaana kuin perinteistä kuvaputkitekniikaa. Sonyn monitoreiden kasvanut suosio kertoo osaltaan tästä”, kertoo Sony Professionalin Jouni Niiniaho. PVM-L-sarja tarjoaa korkealaatuista kuvaa edullisempaan hintaan kuin BVM-L sarjan huippumallit. Ne tarjoavat puhtaan ja virheettömän värintoiston, terävän kuvan ja tasalaatuisuuden, mikä tarkoittaa sitä, että kahdessa monitorissa on samalla signaalilla täsmälleen samanlainen kuva. Monitoreissa käytetään laadukasta CCFL-tarkkuustaustavalojärjestelmää. PVM-L-sarjan LCD-paneeli sisältää 10-bittiseen ajuriin, minkä ansiosta värien ja harmaasävyjen liukumat ovat tasaisia. Tehokas ajuri mahdollistaa myös niin sanotun ”black-frame insertion”-toiminnon, missä kuvavirtaan lisätään mustia ruutuja ihmisen silmästä johtuvan liike-epätarkkuuden vähentämiseksi. Kahdesta näyttöpiiristä toinen on valjastettu tuottamaan mahdollisimman vähän pakkausartefakteja sisältävää kuvaa, ja toinen parantamaan värinhallintajärjestelmää. Muita PVM-L1700 ja PVM-L3200 -mallien ominaisuuksia ovat muun muassa side by side -kuvatila, pixel zoom, Black detail -moodi ja HD-ruudun tallennus muistitikulle. PVM-L1700 on saatavilla marraskuussa 2009 ja PVM-L3200 alkuvuodesta 2010.

Yrityksestä

Autamme asiakkaitamme kaikenlaisessa viestinnässä aina strategisesta suunnittelusta jokapäiväiseen käytännön viestintätyöhön. Ohjenuoramme on reilu meininki. Se tarkoittaa, että emme tee viestintää viestinnän takia, vaan kaikessa toiminnassamme on lähtökohtana asiakkaan liiketoiminta.