Vantaan Tammistoon avatulla Gigantti Megastorella ennätysmyynti

Vantaan Tammistossa maanantaina 13.6. avatussa Pohjoismaiden suurimmassa Gigantti Megastoressa tehtiin avajaispäivänä kaikkien aikojen myyntiennätys. Noin 23 000 kävijää siivitti liikkeen yhtiön parhaaseen avauspäivän tulokseen, 2,720 miljoonaan euroon.

”Ensimmäisen päivän aikana Vantaan Tammiston Gigantti Megastoren myynti oli 2,720 miljoonaa euroa ja asiakkaita oli päivän aikana noin 23 000”, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Gigantin Megastore-konseptin mukaisissa myymälöissä valikoima on huomattavasti normaaleja kodinkoneliikkeitä suurempi. Perinteisistä liikkeistä poiketen myymälässä voi kokeilla tuotteita paikan päällä, mikä helpottaa asiakkaan ostopäätöstä. Vantaan Tammistossa on muun muassa esillä yli 400 televisiota.

Tammiston myymälä on kolmas uuden konseptin mukainen Gigantti Megastore. Muut Megastore-liikkeet on avattu Raisiossa ja Tampereella vuonna 2009. Seuraavan parin vuoden aikana on vielä tulossa kahdeksan uutta Megastore-myymälää eri puolille Suomea.

Lisätietoja medialle:
Irmeli Rytkönen, toimitusjohtaja, Gigantti
Puh: 0400 425 371, irmeli.rytkonen@gigantti.fi

Heli Virtanen, tiedottaja, Taitomylly
Puh: 045 110 9894, heli.virtanen@taitomylly.fi

Gigantti
Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön myynti viime tilikautena oli 433 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc. Lisätietoja www.gigantti.fi.