De Agostini Communicationsin ostotarjous Zodiak Televisionista on hyväksytty

Liitteenä asiaa koskeva lehdistötiedote.

Zodiak Television toimii tällä hetkellä 21 yhtiön voimin 12 eri maassa. De Agostinin omistamat tuotantoyhtiöt Magnolia ja Marathon toimivat Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa.

Yhdessä uudesta kokonaisuudesta tulee johtava eurooppalainen tuotantoyhtiöperhe, jonka tuotannot kattavat suurimman osan television ohjelmatyypeistä draamasta viihteeseen ja dokumenteista uutisiin.

Uuden kokonaisuuden lippulaivatuotteisiin kuuluvat mm. Yellow Birdin tuottamat Wallander -poliisisarjat, Marathonin tuottama St.Tropez -päivittäisdraama sekä eri maissa useamman tuotantoyhtiön voimin tuotettavat viihdeformaatit, kuten esimerkiksi Strictly Come Dancing eli Tanssii tähtien kanssa.

Magnolia on Italian johtavia tuotantoyhtiöitä, samoin Marathon Ranskassa. Zodiakin yhtiöillä on johtava markkina-asema mm. Venäjällä, Puolassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa ja Belgiassa.

Kaupan seurauksena Tukholman pörssiin listattu Zodiak Television Ab poistuu pörssistä. Zodiak Televisionin Suomen toimintaan kauppa ei tule vaikuttamaan. Suomen toiminnot muodostuvat edelleen vahvoista draama- ja viihdeyksiköistä. Draamaa tuotetaan edelleen Jarowskij-tuotemerkin alla, kun taas viihdetuotannoista vastaa Broadcasters.

Yhtiön menestystuotteita Suomessa ovat olleet mm. Käenpesä, Sydänjää, Haluatko miljonääriksi, Uutisvuoto, Tanssii tähtien kanssa, Presidentin kanslia ja Huuma.

Suomen toimintojen vuodelle 2008 budjetoitu liikevaihto on noin 11 miljoonaa euroa.