Zyfra Europe nimitti Katriina Vallin toimitusjohtajakseen

TIEDOTUSVÄLINEILLE 15.2.2018

Zyfra Europe on nimittänyt Katriina Vallin toimitusjohtajakseen. Helsingissä pääkonttorinsa avannut Zyfra on kansainvälinen IT-yhtiö, joka keskittyy koneoppimiseen pohjautuvaan ennakoivaan huoltoon ja päätöksentekoa tukeviin ratkaisuihin.

Uutena toimijana eurooppalaisilla IT-markkinoilla Zyfra nojautuu vahvasti paikalliseen IT-asiantuntemukseen. Katriina Vallilla on yli 20 vuoden IT-kokemus. Vuonna 2017 hän nousi Tivi-lehden mukaan Suomen sadan merkittävimmän IT-vaikuttajan joukkoon.

Ennen siirtymistään Zyfralle Katriina Valli toimi Knowit-yhtiön ohjelmistorobotiikan evankelistana ja pääkonsulttina vastuualueena ohjelmistorobotiikan liiketoiminta. Aikaisemmin hän on toiminut muun muassa analyytikkona Gartnerilla ja Citecillä liiketoiminnan kehittämisen eri tehtävissä. Vallilla on mittavaa kokemusta kansainvälisistä laajentumis- ja tuotekehityshankkeista.

”Katriina Valli tuo tärkeää osaamista liiketoimintastrategiasta ja korkean teknologian asiakasratkaisuista. Hänellä on vahvat näytöt erinomaisista tuloksista monimutkaisissa toimintaympäristöissä”, Zyfran hallituksen puheenjohtaja Pekka Viljakainen sanoo. ”Vallin kokemus Gartnerilla ja työskentely ohjelmistorobotiikan parissa antavat hänelle tähän uuteen rooliin täysin ainutlaatuisen perspektiivin.”

Zyfralla Valli tulee rakentamaan kahta päätuotealuetta: valmistavan teollisuuden lattiatason valvonta- ja hallintaratkaisuja sekä koneoppimiseen perustuvaa ennakoivaa huoltoa ja päätöksentekoa tukevia ratkaisuja teollisuusyrityksiin.

Yksi päätehtävistä on tuoda Euroopan markkinoille uusi tuote, MCDPlus, joka on etähallinta- ja valvontatyökalu lattiatason operointiin.

”MDCPlus on koneoppimiseen ja ennakoivaan analytiikkaan perustuva ratkaisu ja ensimmäinen tuote Zyfran valikoimasta, jonka tuomme saataville Euroopan markkinoille. Odotan innolla myös uusien ratkaisujen kehittämistä Zyfralla”, Katriina Valli sanoo.

Lisätietoja medialle:

Katriina Valli, toimitusjohtaja, Zyfra Europe, katriina.valli@zyfra.com, +358 50 501 5403

Lisätietoja Zyfrasta:

Zyfra on kansainvälinen yritys, joka kehittää teolliseen internetiin ja tekoälyyn pohjautuvia tuotteita teollisuudelle ulottuen lattiatason valvonta- ja hallintaratkaisuista koneoppimiseen perustuvaan ennakoivaan huoltoon ja päätöksentekoa tukeviin ratkaisuihin. Zyfra on osa 135 000 työntekijän kansainvälistä teollisuusyhtiötä Renova Groupia, joka toimii 30 maassa eri puolilla maailmaa. Zyfran Euroopan-pääkonttori sijaitsee Helsingissä.

Avainsanat: