Powerbox neemt Eplax over, versterkt haar design capaciteit voor klantspecifieke voedingen voor hoogwaardige applicaties

Powerbox, één van de grootste bedrijven in Europa op het gebied van power supplies en al meer dan 4 decennia marktleider op het gebied van optimalisatie van oplossingen in veeleisende applicaties kondigt vandaag aan dat ze het in privé handen bestuurde Duitse Eplax heeft overgenomen. De acquisitie versterkt de positie van Powerbox op het gebied van klantspecifieke oplossingen in haar 4 toonaangevende markten: industrie, medisch, rail en transport en defensie. Eplax ontwikkelt hoogwaardige oplossingen met hoge betrouwbaarheid.

Met meer dan 80 jaar gecombineerde ervaring en expertise hebben Powerbox en Eplax meer dan 3500 verschillende klantspecifieke voedingen geleverd aan de meest uiteenlopende projecten en klanten over de gehele wereld. Het in 1964 opgerichte VERO, overgegaan in Eplax, heeft meer dan 1000 succesvolle projecten afgerond. Eplax is bekend om haar diepe kennis waarmee ze de klantverwachting overtreft op het gebied van kwaliteit, robuustheid en efficiency, waarmee wordt bijgedragen aan een langere levensduur en betrouwbaarheid van de producten. Daarnaast zit er een grote range standaard producten in het portfolio.

“Powerbox en Eplax hebben een lange historie in het bedienen van veeleisende applicaties met hoogwaardige voedingen, waarbij de eenvoudigheid voor de gebruiker centraal staat”, aldus Martin Sjöstrand, C.E.O van Powerbox. “We zijn erg tevreden met deze acquisitie, waarbij de toevoeging van Eplax haar expertise en getrainde werknemers aan de Powerbox Group een groot voordeel gaat leveren aan nieuwe en bestaande klanten.”

“Het lange partnerschap tussen Powerbox en Eplax heeft al aangetoond dat het combineren van de kracht van beide bedrijven tot grote waarde voor onze klanten leidde. Samen voorzien we nu de markt van een markt leidende technologie, aldus Andreas Mielke, Eplax co-eigenaar.” “Ik ben er van overtuigd dat de wereldwijde vertegenwoordiging van de bedrijven, in combinatie met een sterke R&D afdeling en hoogwaardige customer support, ervoor gaan zorgen dat het potentieel volledig wordt benut en verder succes in de markt wordt bereikt.”

Van links naar rechts:
Andreas Mielke – Eplax – Co-Managing Director
Martin Sjöstrand – Powerbox C.E.O.
Wolfgang Pape – Eplax – Co-Managing Director
Henrik Flygar – Alder / Powerbox – Board Member

Voor meer informatie:
Bezoek www.prbx.com
Contact Patrick Le Fèvre, Director Marketing en Communication

Over Powerbox

Opgericht in 1974, met het hoofdkantoor in Zweden en lokale vestigingen in 15 landen op vier continenten, bedient Powerbox klanten over de hele wereld. Gericht op vier belangrijke markten; industrie, medisch, rail en transport, en defensie, ontwikkelt en ontwerpt het bedrijf hoogwaardige power supplies voor veeleisende toepassingen. Het is onze missie om onze expertise te gebruiken om het ontwikkelniveau van onze klanten te verhogen door te voldoen aan hun behoefte. Elk aspect van ons bedrijf is gericht op dat doel, van het ontwerp met geavanceerde componenten die in onze producten gebruikt worden tot aan onze klantenservice. Powerbox wordt erkend voor de technische innovaties die het energieverbruik verminderen en het vermogen van de onderneming om de volledige levenscyclus van een product te beheren, met daarbij het minimaliseren van de impact op het milieu.

Abonneren

Documenten & Links