Een nieuw assortiment gelagerde drukrollen voor dakdekkers

Sievert lanceert een nieuw assortiment gelagerde drukrollen voor dakdekkers. De nieuwe gelagerde drukrollen zijn uitgerust met ergonomische houten handvatten. De drukrollen zijn verkrijgbaar in diverse modellen voor  zowel warm als koud felsen van diverse gelaagde naden bij bijvoorbeeld membraandakbedekkingen.

De nieuwe drukrollen worden gebruikt voor het felsen van membraandakbedekkingen door middel van handlassen, bijvoorbeeld de hete-luchtapparaten van Sievert. Deze drukrollen kunnen tevens worden gebruikt voor membraan dat koud gefelst is met verschillende soorten lijm.

‘Een goed gelast membraan is essentieël voor het algeheel weerbestendig maken van het dak’ zegt Mikael Brelin, President en CEO bij Sievert AB. ‘De juiste soort drukrol is essentieël voor het behalen van optimale resultaten bij het handlassen. Voor elke verschillende membraan- en lasmethode is er een aparte rol.’

Elf familieleden

De Sievert rollen, die in Duitsland worden gefabriceerd, zijn dus verkrijgbaar in diverse maten en  materialen zoals silicium, staal en PTFE. Er zijn in totaal elf modellen in het nieuw assortiment, m.i.v. naadtesters.

De houten handvatten zijn ergonomisch ontworpen, zodat de dakdekker gemakkelijk de vereiste druk kan aanbrengen bij het schoonbranden. De integrale kogellagers zorgen ervoor dat de rol licht over het werkoppervlak kan lopen, waardoor de levensduur gemaximaliseerd wordt.

Het grote assortiment drukrollen in deze nieuwe familie maakt  het voor ons mogelijk om altijd een assortiment van de hoogste kwaliteit te leveren dat voldoet aan de eisen van de dakdekkers,’ aldus Mikael Brelin.

De silicium drukrollen zijn verkrijgbaar in drie breedtes: 28, 45 en 90 millimeter. Hiernaast is er een medium rol met een handvat in een hoek van 45°. De stalen drukrollen zijn verkrijgbaar in afmetingen van 40 en 60 millimeter. De PTFE drukrollen zijn voor het verbindingslassen van TPO, FPO en gelijksoortig materaal. De diameter van de drukrollen is 33 millimeter.

Het assortiment omvat twee drukrollen in metaal en twee in messing voor het werken aan hoeken en randen. Deze rollen worden tevens gebruikt voor vloerwerk.

Neem voor meer informatie contact op met:
Plaatselijke contactpersoon
Sievert NV
Michel Venicz
E-mail: michel.venicz@sievert.be
Telefoon: +31 653 46 02 46

www.sievert.se/contact/
Adres: Antwerpsesteenweg 59
B-2630 Aartselaar

Informatie over Sievert AB
Sievert AB is een wereldleidende fabrikant van LPG en elektrisch aangedreven verhittingsapparaten voor professioneel gebruik. De productontwikkeling vindt plaats in nauwe samenwerking met klanten en partners. De verhittingsapparaten en uitrustingen van Sievert worden over de hele wereld door professionals gebruikt.

Sievert AB levert een complete reeks verhittingsapparaten, en is te allen tijde de juiste samenwerkende partner voor klanten die het hoogste niveau van succes in hun werk willen bereiken. Klanten komen uit vakgebieden zoals de constructie-, machine-, energie-, telecommunicatie-, en sanitairindustrie.

Onze zakelijke gedachte is eenvoudig en spreekt voor zich : het ontwikkelen, maken en leveren van innovatieve apparaten en systemen van hoge kwaliteit voor allerlei soorten las- en verhittingswerkzaamheden. De producten zullen altijd gemakkelijk te gebruiken zijn en het dagelijks werk vereenvoudigen, terwijl ze zowel technisch als ergonomisch geavanceerd zijn.

Sievert AB werd in 1882 opgericht en is nu een groep bestaande uit diverse bedrijven in het buitenland. Haar producten worden in meer dan 60 landen op 5 continenten verkocht. De groep wordt vanuit haar hoofdkantoor in Stockholm beheerd.