Nieuwe GreenCoat Crown BT staat voor duurzaamheid en hoog kleurbehoud

Om te voldoen aan de wereldwijde vraag naar duurzaam bouwmateriaal dat ook betere prestaties levert, heeft SSAB GreenCoat Crown BT geïntroduceerd voor duurzaamheid en een hoog kleurbehoud bij daken en gevelbekleding. Het nieuwe product heeft een coating op basis van plantaardige olie uit Zweden en maakt deel uit van de GreenCoat® premium staal productserie, de actueel meest ecologische collectie staalproducten met kleurcoating voor de bouwsector.

GreenCoat Crown BT is uitgebreid beproefd en getest en is ontwikkeld voor de strengste klimaatzones om te zorgen voor een hoge kleurvastheid in dakplaatprofielen, modulaire daken en hellende daken, evenals in sandwichpanelen en gevelbekleding.

GreenCoat Crown BT combineert goede technische eigenschappen zoals UV-straling (Ruv3) en corrosiebestendigheid (RC4) met een duurzame, Bio-based Technology (BT) coating waarbij een aanzienlijk deel van de fossiele componenten is vervangen door Zweedse koolzaadolie. Het resultaat is een hoogwaardig, zeer vormbaar en gemakkelijk te onderhouden bouwproduct met een uitstekende batch-to-batch kleurconsistentie, in de matte afwerking die optimaal is voor modulaire dakbedekking.

GreenCoat Crown BT voldoet, net als alle voorgelakte producten van SSAB, aan de huidige REACH-regelgeving en is volledig vrij van chromaten. Bovendien is staal voor 100 procent recyclebaar.

Trends in modern en duurzaam bouwen

Uit de huidige bouwstatistieken blijkt dat de vraag naar duurzame materialen in gebouwen toeneemt. Om in te spelen op deze moderne bouwtrends en hun groeiende populariteit wereldwijd, biedt GreenCoat Crown BT bouwers nu een niveau van duurzaamheid dat nergens anders op de markt te vinden is.

"Duurzaamheid is niet langer een keuze van architecten en bouwers. Met onze hoogwaardige GreenCoat® voorgelakte staalsoorten leveren wij de meest duurzame producten met superieure technische eigenschappen voor de bouwsector", zegt Olavi Huhtala, Executive Vice President SSAB Europe bij SSAB Group.

Ontwikkeld in samenwerking met partners

GreenCoat Crown BT is het resultaat van een uitgebreide samenwerking op het gebied van productontwikkeling, waarbij rekening werd gehouden met consumentenfeedback, testresultaten en de expertise van onze partners. Het eindresultaat is een product dat deze visies samenbrengt in een beter presterend product voor ecologisch verantwoord wonen.

GreenCoat Crown BT is verkrijgbaar in standaard zijdeglans en matte afwerkingen. Het licht gestructureerde uiterlijk past bij moderne trends in de architectuur. Het uitgebreide scala aan kleuren, geïnspireerd door de Scandinavische natuur, is ontwikkeld op basis van input van vooraanstaande architecten en bouwers.

Tekst foto:

-          Olavi Huhtala, Executive Vice President SSAB Europe bij SSAB Group.

-          GreenCoat Crown BT behoudt zijn kleur gedurende vele jaren, zelfs bij extreem weer en blootstelling aan UV-straling.

Neem voor meer informatie contact op met:
Lutz Felder, Marketing, SSAB, telefoon: +49 151 16750234, lutz.felder@ssab.com

SSAB is een staalbedrijf met vestigingen in Scandinavië en Amerika. SSAB biedt producten en diensten die in nauwe samenwerking met klanten worden ontwikkeld om een sterkere, lichtere en duurzamere wereld te creëren. SSAB heeft medewerkers in meer dan 50 landen. SSAB heeft productiefaciliteiten in Zweden, Finland en de Verenigde Staten. SSAB staat genoteerd op de Nasdaq OMX Nordic Exchange in Stockholm en heeft een secundaire notering op de Nasdaq OMX in Helsinki. www.ssab.com

Tags:

Abonneren