Andregenerasjons Internettplattform lansert

24SevenOffice har etter 4 års utvikling nå lansert andregenerasjons internettplattform for hele sitt ERP-system. Andregenerasjons internettplattform vil i grove trekk si en communitybasert plattform som gjør det mulig for alle kunder av 24SevenOffice å dele ressurser og informasjon på tvers av bedrifter. Alle personer og selskaper som blir invitert får også sin egen gratis 24SevenOffice klient, samt en privat klient.

- Denne plattformen vil snu opp ned på hvordan firmaer ser på ERP-systemer og hvordan selskaper og deres ansatte vil samarbeide fremover, sier Stian Rustad, CEO i 24SevenOffice ASA.

24SevenOffice vil fortløpende utvikle og lansere tjenester på denne plattformen som kan dele kontaktinformasjon som f.eks i LinkedIn, dele bedriftsorientert informasjon og filer som f.eks Facebook og MySpace, søke i og dele webbasert mail som Googles Gmail, sammen med Oyatel sin teknologi vil kunden kommunisere som en bedriftsorientert Skype knyttet mot CRM-systemet, dele kalenderinformasjon som Microsoft Excange Server og selskapene vil kunne handle fra hverandre i et felles system som f.eks kinesiske Alibaba.

- Det unike med denne plattformen er at alle tjenestene vil være direkte integrert mot ERP-systemet i 24SevenOffice, samt at alle funksjonene vil være i samme system og under samme innlogging. Det er også viktig at tjenestene er bedriftsorienterte i stedet for privatorientert, sier Espen Fjeldberg, CTO i 24SevenOffice ASA.

Andregenerasjons internettplattform vil vise at SaaS-modellen dreier seg om mye mer enn å slippe å drifte egne systemer og hvorfor webbasert software vil vinne frem som den ledende forretningsmodellen.

- Vår store målsetning var å bli de første som lanserte et ERP-system basert på andregenerasjons internettplattform, men at vi skulle få lansert dette før våre konkurrenter har lansert første generasjon, hadde vi aldri trodd, avslutter Rustad.

Kontaktpersoner:

Stian Rustad, CEO, tlf 91663909, e-post sr@24SevenOffice.com