Servicedivisjonen til 24SevenOffice ASA kjøper AccountOnIt AS

-24SevenOffice dobler sin kapasitet i servicedivisjonen

24SevenOffice ASAs servicedivisjon, Ergo Services AS, kjøper AccountOnIt AS (AOI) og dobler dermed sin kapasitet. AOI har over 200 kunder som i dag kjører regnskapet på Visma plattform som nå vil bli konvertert til 24SevenOffice sin andregenerasjons internett plattform. 24SevenOffice styrker sin tilstedeværelse i Oslo vesentlig med nye regnskaps- og lønnskonsulenter.

- 24SevenOffice gjør det mulig for oss "å sette nye standarder" i måten å betjene våre kunder på. Med sin nye Business Community Platform, der kunder kan dele bedriftsorientert informasjon som f.eks reskontro, kalender og filer på tvers av organisasjoner, har 24SevenOffice fått et betydelig teknologisk forsprang i forhold til sine konkurrenter innenfor økonomisk/administrativ programvare. Dette gir oss som tjenesteleverandør økt konkurransekraft og bedre muligheter for å betjene våre kunder på en både produktiv, fleksibel og kostnadseffektiv måte, sier daglig leder og gründer av AOI, Michael Klem.

- Vi har benyttet oss av webbaserte løsninger siden oppstarten av selskapet, og har hele tiden merket kundenes økte aksept for å gjøre forretningene sine på internett. Vi opplever at bedrifter i dag søker bedre regnskapsflyt og rapporteringsmuligheter, samt ferdige integrasjoner mot bl.a. bank, inkasso og kredittoppslysninger. Denne utviklingen har nådd nye høyder den seneste tiden og etterspørselen etter vår kompetanse på internettbaserte regnskapssystemer er stor. Ved å kombinere AccountonIts kompetanse og ressurser, vil vi være godt rustet for den veksten vi vet vil komme i månedene fremover, påpeker Per Jørn Brynjulfsen, administrerende direktør i Ergo Services.

- Det nye selskapet får en samlet kapasitet og kompetanse til å betjene vesentlig flere og mer krevende kunder i hele landet, og blir en betydelig aktør innen outsourcing av økonomitjenester i Norge, sier Stian Rustad, CEO i 24SevenOffice.

AOI omsatte for 12,8 mill i 2007 og Ergo Services AS omsatte for 10,4 mill i 2007. Oppgjøret vil skje med Ergo Services aksjer og 24SevenOffice vil etter handelen beholde 51% av aksjene i Ergo Services AS. Det nye sammenslåtte datterselskapet vil hete AccountOnIt AS, være lokalisert i Oslo, Kristiansand/Evje og Bodø, samt ha 43 ansatte.

Kontaktpersoner:

24SevenOffice : Stian Rustad på mob: 9166 3909 eller e-mail: sr@24SevenOffice.com
AOI: Michael Klem på mob: 9240 2600 eller e-mail: mk@accountonit.no

Om AccountonIt:
AccountOnIt AS er et autorisert regnskapsbyrå som utfører og tar ansvaret for hele eller deler av en bedrifts regnskapsføring, lønnskjøring og økonomisk rapportering. Selskapets målgruppe er små og mellomstore bedrifter, og spesielt bedrifter med internasjonal virksomhet. For mer informasjon, ring 92 40 26 00 eller se www.accountonit.no.

Om 24SevenOffice:
24SevenOffice ASA er Europas ledende leverandør av integrerte forretningssystemer levert som en tjeneste på internett, også kalt programvare som en tjeneste (SaaS). Systemet inneholder alt en bedrift trenger for den daglige driften og inkluderer alt fra regnskap, fakturering og logistikk til kundebehandling og salgsstøtte (CRM), e-post, fil- og dokumenthåndtering, gruppekalender og prosjektstyring. 24SevenOffice har hovedkontor i Oslo, totalt 80 ansatte og ca 9000 brukere. For mer informasjon ring 21 54 81 00 eller se www.24sevenoffice.com