3M, det innovative selskapet, 50 år i Norge!

3M blir ofte sett på som ett av verdens mest kreative selskaper. I år fyller 3M Norge 50 år og med tilgang til mange tusen produkter bygget på over 40 tekniske plattformer, taler det sitt tydelige språk. I våre egne øyne er ikke kreativitet noe mystisk, det er ganske enkelt problemløsning. Ideer oppstår i sammenheng med noe man gjør eller noe man ikke finner ut av. Løsninger er ofte resultat av hardt arbeide, dyp kunnskap, lydhørhet og evnen til å tenke litt annerledes. Voksne kaller dette for innovasjon, barn kaller det fantasi.

3M har lang historie
Historien startet i 1902 i Minnesota i USA. Noen forretningsmenn startet med gruvedrift hvor mineralet skulle brukes til produksjon av slipehjul. Derav kommer det opprinnelige navnet Minnesota Mining and Manufacturing, ikke så rart at et av de eldste produktene er slipepapir. Etterhvert har det blitt tusenvis av produkter og 3M kan se tilbake på 110 års historie.

Sterke varemerker
3M betjener svært mange markeder, er en global markedsleder på mange områder og har sterke varemerker som Scotch®, Post-it®, Scotch-Brite®, Scotchprint®, Scotchgard™, Futuro™, Nexcare™, Command™ og Peltor™ . Hver eneste dag, uansett hvor du befinner deg, hva du jobber med eller hvor du ferdes, vil du på en eller annen måte forholde deg til et 3M produkt.

Du kjenner oss fra Post-it®, men det er så mye mer

Om det er flere produkter som benyttes daglig av deg og meg slik som plaster, tape og post-it, er det svært mange andre produkter som er i bruk der man minst tenker på det.  For hvert veiskilt du passerer eller hvert bilskilt og annet skilt du ser, kan det være folie fra 3M. Det samme gjelder biler som kan ha dekor og folie fra 3M. De fleste verksteder er kjent med 3M’s produkter til sliping og overflatebehandling, samt tape og lim til både profesjonelle og vanlige forbrukere.

I
nnen helse har 3M produkter både til sykehus, sykehjem og tannleger.Svært mange produkter benyttes i olje- og gassindustrien, f.eks. åndedrettsvern, hørselvern og interkomm., men de fleste blir nok overrasket når vi snakker om mikroskopiske glassbobler som kan tilsettes betong for å lette vekten.

Innovasjon

Produktene er utviklet fra 3M’s teknologiske plattformer som danner utgangspunktet til stadig nye produkter. Med utallige kombinasjoner skal produktene bidra til at vi jobber smartere og mer effektivt, eller at de tar vare på vår helse og sikkerhet.

3M fanger nye ideer og omformer dem til tusenvis av smarte produkter. Vår kultur av kreativt samarbeid inspirerer til en evig strøm av sterke teknologier som gjør livet lettere for folk flest.

3M er det innovative selskapet som aldri stopper opp med å tenke nytt. I 3M Norge er det 130 ansatte, med kontor på Skjetten og en årlig omsetning på ca. 600 mill. kroner. Les mer på www.3M.no

Informasjonsavdelingen

3M er et globalt selskap med hovedkontor i St. Paul, Minnesota, USA . 3M har nærmere 200 salgskontorer i forskjellige land, deriblant 3M Norge AS som startet sin virksomhet i 1962 og er lokalisert på Skjetten mellom Oslo og Gardermoen. Markedene som bearbeides er industri, helse, kontor/konsument, olje og gass, trafikk og sikkerhet, kommunikasjon og vern. Produktsortimentet omfatter varemerker som Scotch®, Post-it®, Peltor®, Scotch-Brite®, Scotchprint®, Scotchlite™, Scotchbond™, Nexcare™, Tegaderm™, Filtrete™ og Command™.

Tags:

Sitater

3M er innovasjon, det er slik vi er og vår oppfinnsomhet er konstant. Gjennom å bruke vår kreativitet og nye ideer, løser vi daglig problemer som vil gjøre livet enklere for alle.
Irene