3M feirer 50 år med gave til Kreftforeningen

3M som har den berømte Post-it lappen som sin mest kjente merkevare tar Kreftforeningens oppfordring på strak arm og gir 50.000 kroner i anledning av sitt eget 50-års jubileum. Gaven kommer i kjølvannet av en nordisk kunst-konkurranse hvor kreative studenter har brukt Post-it lapper som kunst, og hvor Norge gikk av med seieren med kunst laget av studenter fra Westerdals.

- Vi har markert oss som en aktiv 50-åring, derfor fant vi ut at det er en fin markering å ta farvel med 50-øringen samtidig ved å gi 50.000 kroner til Kreftforeningen. Vi har allerede satt fokus på jubileet med en nordisk kunstkonkurranse hvor kreative studenter laget kunst av fargerike Post-it lapper på kjøpesentra i de nordiske hovedstedene, under mottoet "farger som får deg til å smile", sier Ragnar Moseng, Country Manager i 3M Norge AS.

- Post-it® er 3M’s mest kjente varemerke. Gjennom konkurransen ønsket vi å engasjere unge mennesker til kreativt teamarbeid ved bruk av våre nye fargerike notatlapper. I vår ryggmarg ligger alltid troen på at lek og glede danner grunnlag for fremgang og innovative løsninger.

3M hadde engasjert studenter fra 4 nordiske reklameskoler hvor det skulle lages et kunstverk av Post-it® lapper på en vegg i størrelsen 3 ganger 6 meter. Norge var representert med Westerdals Reklameskole. Kunstverkene som ble laget i de 4 nordiske landene satte en milepæl for ungdommelig kreativitet og kommunikasjon over landegrenser - kun ved hjelp av fargerike Post-it® lapper.

Vinneren av Post-it Gallery Art Challenge ble Norge og studentene fra Westerdals, som både ble kåret av en folkejury og en fagjury. Det norske kunstbidraget som var 3x6 meter stort ble laget på Sandvika storsenter.

Kunstverkene som er laget av Post-it® lapper lar seg vanskelig plassere ut i det offentlige rom på grunn av sin størrelse. 3M har imidlertid verdsatt bidragene til 50.000,- kroner.

Disse ønsket vi å gi til Kreftforeningen som en hyllest og oppmuntring til det verdifulle arbeidet foreningen utfører hver dag.

“Vi setter stor pris på den flotte gaven på kr 50.000 i anledning feiringen av 3M Norge sitt 50-årsjubileum.

3M står bak mange store og små oppfinnelser som er viktige for oss alle i hverdagen. Innovasjon og nytenking er også en suksessfaktor i bekjempelsen av kreft. Overlevelsen og livskvaliteten til kreftrammede øker år for år takket være ny kunnskap og teknologi. Tusen takk for at dere også vil bidra i kampen mot kreft!”, hilsen Anne Lise Ryel, generalsekretær i Kreftforeningen.

3M fanger nye ideer og omformer dem til tusenvis av smarte produkter. Vår kultur av kreativt samarbeid inspirerer til en evig strøm av sterke teknologier som gjør livet lettere for folk flest.

3M er det innovative selskapet som aldri stopper opp med å tenke nytt. 3M har betydelig virksomhet globalt. I 3M Norge er det 130 ansatte, med kontor på Skjetten og en årlig omsetning på ca. 600 mill. kroner. Les mer på www.3m.no

Tags: