Beskytt øynene med friskt og frekt design!

Hvert år skader mange personer øynene sine under arbeidet. Mange av disse ulykkene kunne lett vært unngått ved bruk av vernebriller. De fleste ulykkene oppstår når flyvende partikler, støv og skitt kommer inn i øynene. Det er viktig å oppsøke lege selv ved små skader på øyet, fordi også mindre skader kan føre til dårligere syn.

Den nye serien med vernebriller fra 3M har et moderne, friskt og frekt design. En av modellene, Refine 300, fremheves spesielt for kvinner fordi det er tatt hensyn til at kvinner som regel har mindre hode, smalere nese, tettere mellom øynene og lengre øyevipper.

Alle modellene holder høy kvalitet, beskytter mot flyvende partikler og har samme gode optiske kvalitet som vanlige briller. Dette vil si at lyset ikke brytes i glasset slik det ofte forekommer i enklere modeller. Brillene beskytter også mot UV-stråling og er ripefrie. De fleste har et spesielt belegg som reduserer dugging under hardt fysisk arbeid, eller når man bruker en halvmaske. En kan velge mellom klare og bronsefargede glass,ulike lengder og størrelser på stenger og nesebøyler for å dekke individuelle behov.

Fuel X2 Serien
Beskytt øynene dine med en av markedets tøffeste vernebriller. Med kombinasjonen av komfort og design, gir 3M Fuel™ X2 deg et helt nytt uttrykk og flere flotte egenskaper. Brillenes nyutviklede tøffe design, i tre forskjellige linsetyper (klar, bronse og rød speil refleks), har gummibelagte og justerbare brillestenger og en myk nesebøyle. Selve linsene har antiduggbelegg
og er ripebestandige.

Brillerammens slanke profil og elegante linjer gir meget god beskyttelse av øynene og et optimalt synsfelt. Vernebrillene kan fint brukes i kombinasjon med annet 3M verneutstyr.

Alle brillene oppfyller kravene i gjeldende standarder og flere leveres med en beskyttende pose i mikrofiber som også kan
brukes til å rengjøre linsene med.

3M er et globalt selskap med hovedkontor i St. Paul, Minnesota, USA. 3M har nærmere 200 salgskontorer i forskjellige land, deriblant 3M Norge AS som startet sin virksomhet i 1962 og er lokalisert på Skjetten mellom Oslo og Gardermoen. Markedene som bearbeides er industri, helse, kontor/konsument, olje og gass, trafikk og sikkerhet, kommunikasjon og vern. Produktsortimentet omfatter varemerker som Scotch®, Post-it®, Peltor®, Scotch-Brite®, Scotchprint®, Scotchlite™, Scotchbond™, Nexcare™, Tegaderm™, Filtrete™ og Command™.

Tags: