AUDIS NYE R10 RACER KNUSTE KONKURRENTENE I GENERALPRØVEN

Oslo 20.03.06 Dieselseier på Sebring-banen: AUDIS NYE R10 RACER KNUSTE KONKURRENTENE I GENERALPRØVEN Det ble skrevet motorsportshistorie da den splitter nye Audi R10 krysset målstreken 3 runder foran nærmeste konkurrent i helgens 12 timers race på Sebring-banen i Florida. Aldri før har en dieseldrevet racerbil vunnet et stort billøp. Audis nye dieselracer er utviklet for å vinne det klassiske Le Mans 24 timers racet i Frankrike i juni., og løpet på Sebring var ment som en generalprøve. Totalseier var i overkant av forventningene. Audi-teamets førstefører, danske Tom Kristensen, betegnet resultatet som historisk, spesielt fordi den nye dieselmotoren bare var noen streker på et hvitt ark for få måneder siden. Utviklingen av R10 TDI-motoren har skjedd i samarbeid mellom Audi og Shell og har krevd en ny generasjon dieseldrivstoff som nå finner veien til dieselpumpene over hele verden. Med en så voldsom suksess allerede under testløpet, stiller Audi R10 som favoritt til årets Le Mans som går av stabelen 17-18 juni. Bildetekst: Audi vant på Sebring med dieselmotor ikke minst fordi dieselteknologien sikrer pålitelige ytelser og raske og enkle besøk i ”pit’en” under løpet. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=10854&lang=NO