Petroleumsinstituttets HMS-pris til Heggedal Servicesenter og Martinsen Transport

Norsk Petroleumsinstitutts (NP) HMS-pris for 2006 ble utdelt under foreningens årsmøte 31. oktober. Prisen er en videreføring av oljeselskapenes sterke satsing på helse, miljø og sikkerhet, og den deles ut i to kategorier: til transportører og til bensinstasjoner.

I år gikk HMS-prisene til Shell-stasjonen Heggedal Servicesenter AS i Asker ved eier og driver Lisbeth Skovholt og til Shell-transportør Martinsen Transport på Lena der daglig leder Odd Kristian Martinsen og økonomiansvarlig Arnfinn Gjestrum møtte opp for å motta prisen.

Begge bedrifter har vært besøkt av eksterne revisorer som har gått nøye gjennom alt fra organisering og internkontroll til opplæring, dokumentasjon og sikkerhetsrutiner. Fagkomiteene og styret i NP har så gjort den endelige utvelgelsen av prisvinnerne.

- At det ble to Shell-bedrifter som fikk de to HMS-prisene i år, er selvsagt spesielt gledelig for AS Norske Shell, sier Einar Bjørnstad som er ansvarlig for HMS-arbeidet i det norske Shell-organisasjonen.
- Vi har satset målbevisst på et omfattende HMS-program ikke bare i vårt eget selskap, men også ved våre bensinstasjoner, hos transportørene og hos leverandører og samarbeidspartnere, og NPs hederspriser forteller oss at satsingen har effekt.

NPs HMS-priser har vært delt ut årlig siden 1966 og er bransjens høyeste utmerkelse for helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid. NP er bransjeorganisasjon for landets oljeselskaper.

-----------------------------------------------------------------------