REKORDHUNGRIG PAR VIL SETTE NY VERDENSREKORD I DRIVSTOFFØKONOMI

REKORDHUNGRIG PAR VIL SETTE NY VERDENSREKORD I DRIVSTOFFØKONOMI London, januar 2006 - Den 17. januar la ekteparet John og Helen Taylor ut på en biltur jorden rundt - med et nytt forbedret drivstoff fra Shell på tanken. De skal forsøke på å sette ny Guinness-rekord for reise jorden rundt der drivstofføkonomi står i høysetet. For å klare dette må de tilbakelegge ca. 28.970 kilometer, reise gjennom 25 land, på 70 dager ... og ikke fylle tanken mer enn høyst 50 ganger. Det betyr at Taylor-paret forventer å tilbakelegge inntil 1000 km hver dag. Reisen startet klokken 10.00 den 17 januar i London ved Waterloo Place og vil gikk forbi The Reform Club - klubben der den legendariske Phileas Fogg begynte sin oppdiktede reise "Jorden rundt på 80 dager". Vil du følge med på den daglige statistikken for kjørt distanse og drivstofforbruk på reisen, finner du oppdatert informasjon på www.fuelchallenge.com. I tillegg vil det komme daglige blogger fra John og Helen Taylor og mannskapet, med bilder, høydepunkter og tips om drivstofføkonomi. For mer informasjon om verdensrekord forsøket ta kontakt med Jacob Olsbø i AS Norske Shell på telefon 22 66 51 91 eller på mailadresse jacob.olsbo@shell.com. Du kan lese mer om prosjektet og finne mer stoff og fotos på nettstedet www.fuelchallenge.com. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no