Kompromissløs presisjon for jakt på lang avstand: SWAROVSKI OPTIK presenterer den nye metriske versjonen av X5i-kikkertsiktet

Enten du befinner deg på en øde slette eller langt opp i fjellene krever utfordrende jakt på lang avstand robust utstyr som er kompromissløst i presisjon og optisk fullkommenhet. X5i ha allerede vist at den er den ideelle medhjelper i slike forhold. Fra 1. april 2019 blir to av disse kikkertsiktene for lang avstand (X5i 3,5-18x50 and X5i 5-25x56) også tilgjengelige i metriske versjoner (MRAD). Dette betyr at de nå er fullt ut tilpasset europeiske kunders behov.

Systematisk presisjon
Jakt på lange avstander stiller meget høye krav både til jegeren og utstyret. X5i har alle de essensielle funksjonene og kombinerer presis treffpunktkorreksjon med intuitive funksjoner. Det patenterte fjærsikringssystemet gir kikkertsiktet et stort justeringsområde på opp til 3,4 meter. Merkbare klikk og en klart synlig roteringsindikator på topptårnet hjelper skarpskytteren å håndtere skytevåpenet på sikkert vis. SUBZERO-funksjonen lar deg gå under sikteavstanden, slik at du også kan treffe mål på nærmere avstand med stor presisjonsgrad.

Optisk perfeksjon
Selv når lyset er svakt, garanterer SWAROVSKI OPTIKs X5i maksimal optisk ytelse uansett forstørrelse. Det store synsfeltet legger til rette for rask oppdaging av mål. Du kan se alle detaljene tydelig, takket være glimrende bildekvalitet og et retikkel med høyt kontrastnivå.

Tilpasset
X5i er et kikkertsikte for jakt med rifle på høyeste presisjonsnivå og har en retikkel på andre fokusplan. Jegere kan velge mellom ti forskjellige belysningsnivå, for å sikre at lysnivået er perfekt tilpasset forholdene. Ekstremcap (PXC) er ekstrautstyr som gir deg muligheten til å lese av alle ballistisk data direkte på tårnet, tilpasset ditt spesifikke skytevåpen og ammunisjon. Dette betyr at hver X5i er forskjellig, fordi den er tilpasset hver brukers spesifikke behov.

For mer informasjon på MRAD-versjonen av X5i, besøk: https://www.swarovskioptik.com/hunting/rifle-scopes-c2005.

3,5-18x50 kostar:
28 100 NOK

5-25x56 kostar:
30 000 NOK

Bildemateriale for pressemelding:
Bildemateriale med høy oppløsning kan lastes ned fra https://mam.swarovski.com/pinaccess/showpin.do?pinCode=gYZdcoZTUkJm.
Verden tilhører de som kan se skjønnhet.
Opplev øyeblikket!
SEE THE UNSEEN.
SWAROVSKIOPTIK.COM

SWAROVSKI OPTIK
SWAROVSKI OPTIK, med hovedkontor i Absam, Tyrol, er del av Swarovski-gruppen. Det østerrikske selskapet ble etablert i 1949, og spesialiserer seg innen utvikling og produksjon av optiske høypresisjonsinstrumenter for lang avstand i det øverste markedssegmentet. Kikkertene, teleskopene, kikkertsiktene og de optroniske instrumentene er høyt ettertraktet blant krevende brukere. Selskapet har oppnådd stor suksess takket være innovativ styrke, produktenes kvalitet og iboende verdi samt deres funksjonelle og estetiske design. Vern om miljøet og naturen er en viktig del av selskapets filosofi, og gjenspeiles i den miljøvennlige produksjonen og selskapets langsiktige forpliktelse overfor utvalgte naturvernprosjekter. Omsetningen i 2017 var 146,3 millioner euro (2016: 140 millioner euro) og eksportandelen er 91 %. Selskapet har rundt 950 ansatte.

Informasjon og kontaktinformasjon
Kathrin Puelacher
Sjef for PR og intern kommunikasjon
Daniel-Swarovski-Strasse 70