Newfoundlandshund ble første kunde i Agria Dyreforsikring

Den første forsikringen som ble tegnet av Agria Dyreforsikring ble en newfoundlandshund-tispe på tre år. Beviset ble overlevert av Agrias sjef på første nyttårsdag.

Eieren, veterinær Astrid Indrebø har ikke hatt forsikring på sine hunder tidligere, men velger nå Norges nyeste dyreforsikringsselskap på grunn av de gode forsikringsvilkårene. Agrias sjef Christian Geelmuyden besøkte Astrid på første nyttårsdag og overrakte beviset på at hennes newfoundlandshund, gjennom henne er landets første Agria-forsikrede dyr. – Å få en veterinær, oppdretter og engasjert dyreeier i en og samme person som kunde allerede på første dag, er et bevis for at vi er på rett vei, sier Christian Geelmuyden, sjef for Agria Dyreforsikring. – Det er det nye konseptet med et spesialisert dyreforsikringsselskap som lokker. Det finnes en hel del forsikringer som vi ikke har hatt før i Norge, sier Astrid. Hun mener at forsikringer som erstatter skjulte feil og avlsforsikringer som delerstatter dersom en hund blir syk av en spesiell sykdom er helt unikt i Norge. Og for dyreeiere som ikke selv er veterinærer tror hun at det nye erstatningstaket på opptil 52 000 kroner pr år gir større trygghet for norske hunder I tillegg kommer Agria til å innføre direkteregulering for dyreeiere som henter sine dyr hos veterinæren. Det innebærer at skadeoppgjøret foretas mens man venter. Da slipper dyreeieren å legge ut hele kostnaden selv og betaler bare egenandelen. – I dag erstatter mange forsikringer veterinærbehandling for maks 10 000 kroner per år. Men dersom hunden kommer ut for en trafikkulykke, strekker ikke pengene så langt, sier Astrid. Astrid leverte i nyttårshelgen også et kull med valper som alle er forsikret i Agria. – Selvsagt vil jeg at de skal komme til et hjem som tar ansvar for sitt nye familiemedlem, avslutter Astrid.