Agriaforsikrede hunder kan nå reise sikrere

Vi tar med oss hunden i bilen, men hvor godt vi sikrer hunden kan variere. Agria Dyreforsikring har inngått et samarbeid med Mim Constructions som innebærer at Agriaforsikrede hunder nå kan reise både sikrere og bedre.

Mim Variocage sikkerhetsbur gir en unik beskyttelse for både mennesker og dyr ved en eventuell ulykke. Burene er konstruert for høyeste sikkerhet og er de eneste på markedet som oppfyller de krav som stilles ved kollisjon bakfra. Burene har optimal lufting og ingen detaljer som skader hunden. Ved en eventuell ulykke finnes en nødutgang bak. Burene er laget i pulverlakkert stål, er stille og leveres med gummimatte.

-    Gjennom en slik samarbeidsavtale kan vi med utelukkende positive virkemidler bidra til å forebygge alvorlige skader, eller i verste fall dødsfall hos både hund og menneske. Dette er en vinn-vinn situasjon som redder liv, sier Christian Geelmuyden, Country Manager i Agria Dyreforsikring.

Ingen egenandel på veterinærforsikringen

Ingen egenandel på forsikringen Agria Dyreforsikring vil gjerne oppmuntre til sikker kjøretur for Norges hunder. Agriaforsikrede hunder som reiser i Mim Variocage hundebur og som skades i en trafikkulykke betaler derfor ingen egenandel på veterinærforsikringen, som kommer av de skader som er forårsaket av trafikkulykken.  Rabatt for Agriakunder Agriakunder får til og med rabatt på innkjøp av Mim Variocage hundebur. Rabatten er 300 kroner for et enkeltbur og 500 kroner for et dobbeltbur. For å få denne rabatten fyller du inn blanketten som du får når du kjøper buret. Kupongen sendes så til Mim sammen med kopi av kvittering på buret og ditt forsikringsbrev eller forsikringsnummer. Du kan også skrive ut blanketten på baksiden på brosjyren.

Kollisjonstester

Euro NCAP test og deformasjonssoner Mim Variocage har dokumentasjon fra et 100-talls kollisjonstester, og har fulgt de store bilmerkenes utviklingsarbeider med blant annet deformasjonssoner. Ved en eventuell påkjørsel bakfra trykkes buret, på en kontrollert måte, sammen i samme omfang som bilens deformasjonssone. Dette innebærer at buret ikke skyver frem baksetet eller splintres, noe som minimerer skaderisikoen for både passasjerer og hund.
Burene finnes i både dobbel og enkel modell. Det doble buret har en justerbar og løstagbar mellomvegg og begge modellene kan man enkelt tilpasse dybden på. Med noen enkle grep tilpasser du buret både til bil og hund. Se en demonstrationsvideo av Varicage-burene Om det oppstår en situasjon slik at døren(e) er blokkert, finnes en nødutgang. Med noen enkle håndgrep kan hele baksiden løftes bort.

Forhandlere og info Mer information om ulike burmodeller, størrelser, tester osv finner du på Mim’s sider på nettet som du finner blant presseutsendelsens lenker.

For mer informasjon ta kontakt med Christian Geelmuyden, landssjef Agria Dyreforsikring,  mobil 909 87 574

I Agria Dyreforsikring, Norges eneste spesialselskap for dyreforsikringer, er alle medarbeiderne dyreeiere. Sammen med dyreeierorganisasjoner og veterinærer er Agria med på å utvikle dyreholdet, dyresporten og dyrehelsa. Selskapet ble grunnlagt i Sverige i 1890 og finnes i dag representert med sine forsikringer i Sverige, Norge, Danmark og England.

Om oss

Agria Dyreforsikring gir norske hunder, katter og hester og deres eiere fleksible forsikringsløsninger. Agria Dyreforsikring er en filial av Agria International som er et datterselskap av Agria Djurförsäkring. Vi er et forsikringsselskap som er spesialisert innen forsikring av hund, katt og hest. I tillegg til Norge har Agria virksomhet også i Sverige, Danmark og England.